Senaste nytt

Flygbussarna: Door to gate (ny tjänst)

miklad

Medlem
Om man tittar så är konceptet lika som det gamla de hade med SuperShuttle , bara nya bilar men sedan är allt lika.Det fugerade inte då Pga. dålig ledning och styrning och de ville inte konturera med de egna flygbussarna,så undra hur det kommer gå denna gång och om de vågar köra ner till Skavsta i denna ny gamla satsning
 

011430121

Medlem
Om man tittar så är konceptet lika som det gamla de hade med SuperShuttle , bara nya bilar men sedan är allt lika.Det fugerade inte då Pga. dålig ledning och styrning
Nu är jag nog ute och cyklar när det gäller SuperShuttle, var det inte bara hotell adresser de hämtade på, har tre hotell inom en minuts gångväg där jag bor, men var alltid tvungen att boka till ett av hotellen där jag bor, det var med bolaget som körde VW bussar och kostade 195kr per resa, kanske jag blandar ihop bolagen, tror att de hade någon koppling till Taxi 020.
Två av tre gånger åkte man ensam i bilen.
 

Johanna

Medlem
Om man tittar så är konceptet lika som det gamla de hade med SuperShuttle , bara nya bilar men sedan är allt lika.Det fugerade inte då Pga. dålig ledning och styrning och de ville inte konturera med de egna flygbussarna,så undra hur det kommer gå denna gång och om de vågar köra ner till Skavsta i denna ny gamla satsning
Nu kanske jag missförstår din post eller den första.

Jag förstod det som att det var taxi till flygbusstationen. På så sätt är det ju inte konkurrens med dom utan komplement.
 

Anfield

Medlem
Tror några i Norge provade något liknande, med små bussar från flera orter i Norge.

Norwegian on Wheels eller något sådant tror jag firman hette, dom fick även strul med Norwegian flygbolaget då man målade bussarna i samma färg som flygen.
 

seat56f

Medlem
Gjorde just en provbokning.

Flyg avgår 07:00, och jag har normalt 35 minuter hemifrån till flygplatsen. Door to gate vill dock hämta upp mig 03:55...

Det är ju därför den här tjänsten aldrig kommer fungera. Det är som delad flygtaxi, för att lova att man är på flyget i tid + omvägar för andra upphämtningar, så tar de så mycket marginal att det aldrig är aktuellt.
 

mha321

Medlem
Det är ju därför den här tjänsten aldrig kommer fungera. Det är som delad flygtaxi, för att lova att man är på flyget i tid + omvägar för andra upphämtningar, så tar de så mycket marginal att det aldrig är aktuellt.
Kanske fungerar bättre åt andra hållet, hem från flygplatsen.
 
Toppen