Senaste nytt

Strejk till Jul

ViktorP

Medlem
Det pågår just nu en omröstning inom Unite The Union för Mixed Fleet om strejk, denna kommer att pågå fram till 14 december. Väljer man att gå till strejk måste man ge BA 7 dagars förvarning vilket betyder att en eventuell strejk kan börja tidigast 21 december, alltså precis i tid för julresor.
 

Direktorn

Medlem
Kommer att låta mitt BA silver förfalla. Har alla tp men inte alla metalldelar i år. Kan inte hitta någon destination med bra värde vid sidan av London och USA. Kommer fasa ut BA och försöka hitta ett annat program.
 

trekker

Medlem
Kommer att låta mitt BA silver förfalla. Har alla tp men inte alla metalldelar i år. Kan inte hitta någon destination med bra värde vid sidan av London och USA. Kommer fasa ut BA och försöka hitta ett annat program.
Bara för att personalen kanske ska strejka? Andra bolag har ju betydlig fler strejker mot vad BA har. Annars undrar jag vad ditt inlägg att fasa ut ditt resande med BA har med strejken och denna tråden att göra.
 

agehall

Medlem
Bara för att personalen kanske ska strejka? Andra bolag har ju betydlig fler strejker mot vad BA har. Annars undrar jag vad ditt inlägg att fasa ut ditt resande med BA har med strejken och denna tråden att göra.
Just att de (kanske) ska strejka är nog inte skäl att överge BA. Alla andra saker BA har gjort sista året är dock mer än tillräckliga skäl för att man seriöst ska överväga att rösta med fötterna och gå någon annanstans. BA närmar sig i snabb takt Ryan Air och fortsätter de så här kommer Ryan Air att framstå som ett mer attraktivt val inom ett par år.
 

trekker

Medlem
Just att de (kanske) ska strejka är nog inte skäl att överge BA. Alla andra saker BA har gjort sista året är dock mer än tillräckliga skäl för att man seriöst ska överväga att rösta med fötterna och gå någon annanstans. BA närmar sig i snabb takt Ryan Air och fortsätter de så här kommer Ryan Air att framstå som ett mer attraktivt val inom ett par år.
Du är helt korrekt med att det gått utför med BA sista tiden, det är mycket som försämrats sedan jag började flyga regelbundet med dom för ca 2.5 år sedan. Ska jag dessutom tro cabin crew jag pratat med så kommer nästa enhancement drabba CE med indragen champagne och mer restrektiv bar.

Dock har jag som inte bor i skandinavien eller vid en flygplats som inte har någit riktigt flygbolag med hemmabas mycket att välja på tyvärr. Kunde dock Star Alliance fixa en lounge som gick att använda i manchester kanske jag skulle titta på alternativ. Sas har dock försämrats ännu mer på min rutt med sålda slottar och sämre flygtider. Att byta i tyskland är ännu mer komplicerat för mig. Jag har nog inget val än att stanna his BA om jag nu inte skulle bli helt olojal och flyga med det alternativ som flyger direkt varje gång, tyvärr medför det noll status vilket jag inte kan tänka mig att flyga utan.
 
Om du är basad i Manchester är det samma som för mig, jag håller mig till SAS (funkar rätt bra för det jag vill få ut av mitt flygande) men annars har jag många gånger sneglat åt KLM, gott om flygningar ifrån manchester hela dagen. Kan det vara ett alternativ? Beror väl lite på vart du oftast flyger antar jag.

BA har jag bara flugit med någon enstaka gång och senast var det inte ens frivilligt, ser ingen anledning att ändra på det i nuläget.
 

trekker

Medlem
Om du är basad i Manchester är det samma som för mig, jag håller mig till SAS (funkar rätt bra för det jag vill få ut av mitt flygande) men annars har jag många gånger sneglat åt KLM, gott om flygningar ifrån manchester hela dagen. Kan det vara ett alternativ? Beror väl lite på vart du oftast flyger antar jag.

BA har jag bara flugit med någon enstaka gång och senast var det inte ens frivilligt, ser ingen anledning att ändra på det i nuläget.
Jag flög alltid SAS förr när jag alltid flög till ARN. För mig har de försämrats mer än BA och med bara en avgång många dagar och denna väldigt sent försvinner dom tyvärr. Trots BA's enhancements fungerar dom bäst för mig, omvägen över lhr kompenseras med att det går att äta sig mätt i loungen. Att SAS dessutom inte seatblockar i plus är ett stort minus, sitter jag bredvid fel person i 2.5 timmar har hag sabbad rygg i en månad efter.

BA har dessutom bäst kreditkort om man bor i Uk. Bodde jag i sverige hade det nog varit en helt annan grej, jag kan ju inte ta del av now eller never lika bra som de som bor i skandinavien. Trots alla försämringar älskar jag fortfarande BA, så pass mycket att jag även investerat i IAG.....
 
Jag flög alltid SAS förr när jag alltid flög till ARN. För mig har de försämrats mer än BA och med bara en avgång många dagar och denna väldigt sent försvinner dom tyvärr. Trots BA's enhancements fungerar dom bäst för mig, omvägen över lhr kompenseras med att det går att äta sig mätt i loungen. Att SAS dessutom inte seatblockar i plus är ett stort minus, sitter jag bredvid fel person i 2.5 timmar har hag sabbad rygg i en månad efter.

BA har dessutom bäst kreditkort om man bor i Uk. Bodde jag i sverige hade det nog varit en helt annan grej, jag kan ju inte ta del av now eller never lika bra som de som bor i skandinavien. Trots alla försämringar älskar jag fortfarande BA, så pass mycket att jag även investerat i IAG.....

Kreditkortet håller jag med om.

Funkar det inte att flyga CPH-ARN? Du har tre flighter till CPH per dag (540, 542, 1546), inte lika många som till LHR så klart men ändå hyfsat.

Sen upplever jag att jag oftast (80% av tiden kanske?) får seatblock i plus, men det är kanske pga EBG? Jag har också märkt på sistone att man verkar skjuta bak plus ganska långt. CPH-MAN förra veckan t.ex. var det 7 rader plus för 9 pax och i go fanns nästan inga tomma stolar. Någon form av knep för att försöka få fler att köpa plus kanske?
 
Toppen