Senaste nytt

Hej alla medlemmar hos BusinessClass!

BusinessClass

Redaktör
Här kommer en liten uppdatering av vad vi håller på med just nu. UPGRADE GURU Vi får in en hel del bra data till UPGRADE GURU. Det kommer nya nyttiga informationer varje dag och fler och fler registrerar sig. Tack för det! Kom ihåg att vi kör en tävling bland alla som registrerar sig under…
 
Här är lite hård men ärlig kritik: BC kommer aldrig att kunna bli stora på hotellbokningar. Målgruppen är för smal och språkgruppen löjligt liten. Om dessutom, såsom det är nu, den redaktionella kvaliteteten hela tiden sjunker så blir situationen snart ohållbar. Här behövs större omtag än idag.
 

palmen

Moderator
Här är lite hård men ärlig kritik: BC kommer aldrig att kunna bli stora på hotellbokningar. Målgruppen är för smal och språkgruppen löjligt liten. Om dessutom, såsom det är nu, den redaktionella kvaliteteten hela tiden sjunker så blir situationen snart ohållbar. Här behövs större omtag än idag.
Även om man inte kan bli "stora" på hotellbokningar så kan det vara något som genererar extra intäkter som i sin tur ger möjlighet till mer utveckling. Jag har full förståelse om man väljer att boka någon annan stans, men ser inga problem med att möjligheten finns att boka hotell för de som önskar.

Du pratar om stora omtag, har du några exempel på vad du skulle vilja se, något konstruktivt som man kanske kan jobba vidare med?
 

olo

Medlem
Du pratar om stora omtag, har du några exempel på vad du skulle vilja se, något konstruktivt som man kanske kan jobba vidare med?
Jag saknar välskrivna artiklar med de senaste nyheterna relevanta för oss frekventa resenärer med bas i Skandinavien.

Nu kommer nyheterna dagar, ibland veckor, efter att de har publicerats i forumet. Nyhetsartiklarna ger inget mer än vad jag kan läsa i pressmeddelandet eller på check-in.dk, för de saknar de djupare insikterna.

Dessutom är de flesta nyheterna totalt irrelevanta för mig som fokuserar mitt resande till Norra Europa. Dessutom upplever jag att redaktionen har flyttat fokus från frekvent resande till lyxigt resande.
När jag har hittat en ståplats i loungen på CDG, en torsdag som vilken annan, tänker jag på mycket kring mitt resande, som är mycket långt bort från "vilket flygbolag som har den bästa champagne" och när jag äntligen kommer hem till min säng efter tre nätter på ett Mercure-hotell långt utanför city är det fortfarande lika irrelevant vilka hotell som är världens tio bästa.
 
Last edited:

palmen

Moderator
Jag saknar välskrivna artiklar med de senaste nyheterna relevanta för oss frekventa resenärer med bas i Skandinavien.

Nu kommer nyheterna dagar, ibland veckor, efter att de har publicerats i forumet. Nyhetsartiklarna ger inget mer än vad jag kan läsa i pressmeddelandet eller på check-in.dk, för de saknar de djupare insikterna.

Dessutom är de flesta nyheterna totalt irrelevanta för mig som fokuserar mitt resande till Norra Europa. Dessutom upplever jag att redaktionen har flyttat fokus från frekvent resande till lyxigt resande.
När jag har hittat en ståplats i loungen på CDG, en torsdag som vilken annan, tänker jag på mycket kring mitt resande, som är mycket långt bort från "vilket flygbolag som har den bästa champagne" och när jag äntligen kommer hem till min säng efter tre nätter på ett Mercure-hotell långt utanför city är det fortfarande lika irrelevant vilka hotell som är världens tio bästa.
Uppskattar din konstruktiva kritik!
 
Även om man inte kan bli "stora" på hotellbokningar så kan det vara något som genererar extra intäkter som i sin tur ger möjlighet till mer utveckling. Jag har full förståelse om man väljer att boka någon annan stans, men ser inga problem med att möjligheten finns att boka hotell för de som önskar.

Du pratar om stora omtag, har du några exempel på vad du skulle vilja se, något konstruktivt som man kanske kan jobba vidare med?

Jag tror bestämt Olo hann före mig här :) Jag håller med om allt i hens kommentar.

Men med stort omtag syftar jag inte bara på högre kvalitet på det redaktionella. Jag syftar på att definiera vad BC egentligen har för syfte. Tidigare var det uppenbart. Av Frequent Flyer-nördar för Frequent Flyer-nördar. Passion före kvaIitet. Idag känns det som om motiveringen är 'vi kanske kan tjäna några spänn på att rulla ett halvdassigt nätforum för flygnördar. Vi kan rewritea lite vad de stora sajterna skriver'. Det håller lixom inte i en globaliserad värld 2016.

BC behöver antingen vara mera, större och bredare alternativt ännu smalare och djupare. Det förstnämnda är dyrt och det senare är svårt. Men som det är idag kan det inte fortsätta. När gamla användare trillar av fortare än nya tillkommer är döden bara en tidsfråga.
 

Johan67

Medlem
Men som det är idag kan det inte fortsätta. När gamla användare trillar av fortare än nya tillkommer är döden bara en tidsfråga.

Det handlar om att flera medlemmar utesluts, tror jag.

Instämmer i övrigt till fullo - BC är inte vad det en gång var. Visserligen utvecklas det mesta, men inte alltid till det bättre.

Det har blivit regler och förhållningsorder med moderatorer som petar i detaljer och arbetar begränsande istället för att vara proaktivt tillåtande - kanske är det inte så ideellt som det ska framstå.

Detta till trots så är jag kvar för det finns inget bättre forum för mig och mitt intresse - skulle inte bli förvånad om det nya "first-/businessclass"-forumet snart tar över många medlemmar.
 

johhenrik

Medlem
Det handlar om att flera medlemmar utesluts, tror jag.

Instämmer i övrigt till fullo - BC är inte vad det en gång var. Visserligen utvecklas det mesta, men inte alltid till det bättre.

Det har blivit regler och förhållningsorder med moderatorer som petar i detaljer och arbetar begränsande istället för att vara proaktivt tillåtande - kanske är det inte så ideellt som det ska framstå.

Detta till trots så är jag kvar för det finns inget bättre forum för mig och mitt intresse - skulle inte bli förvånad om det nya "first-/businessclass"-forumet snart tar över många medlemmar.
Jag måste läsa helt andra artiklar helt enkelt, för inte är det speciellt mycket moderering i de trådar jag läser. Visst har jag råkat ut för att meddelanden har flyttats osv, men det är ju bra.

Sen att saker förändras, så är ju livet. Inga forum är likadana hela tiden.

Sen undrar jag ang uteslutna medlemmar... Jag känner ju till några stycken under de år jag varit aktiv här. Det är ju ingen jätteandel direkt. Hur många uteslutna medlemmar pratar du om egentligen?
 

Johan67

Medlem
Antalet har jag ingen aning om, men många försvinner och några dyker upp under andra "nickname" - det finns ju trots allt seriösa kontakter medlemmar emellan utanför BC så information sprids - det hela har blivit en kommersiell historia.

Några medlemmar har inte tillgång till alla delar av forumet av olika anledningar/missförstånd och det finns ingen möjlighet att få det rättat - någon/några okända styr.
 

palmen

Moderator
Det handlar om att flera medlemmar utesluts, tror jag.

Instämmer i övrigt till fullo - BC är inte vad det en gång var. Visserligen utvecklas det mesta, men inte alltid till det bättre.

Det har blivit regler och förhållningsorder med moderatorer som petar i detaljer och arbetar begränsande istället för att vara proaktivt tillåtande - kanske är det inte så ideellt som det ska framstå.

Detta till trots så är jag kvar för det finns inget bättre forum för mig och mitt intresse - skulle inte bli förvånad om det nya "first-/businessclass"-forumet snart tar över många medlemmar.

Antalet har jag ingen aning om, men många försvinner och några dyker upp under andra "nickname" - det finns ju trots allt seriösa kontakter medlemmar emellan utanför BC så information sprids - det hela har blivit en kommersiell historia.

Några medlemmar har inte tillgång till alla delar av forumet av olika anledningar/missförstånd och det finns ingen möjlighet att få det rättat - någon/några okända styr.
Du har rätt i att flera medlemmar utesluts, senast idag blockade vi 2 personer som tillhörde en och samma person. Antalet medlemmar som utesluts är dock väldigt få mig veterligen. De som blivit uteslutna har på ett eller annat sätt brutit mot forumets regler upprepade gånger eller betett sig illa.

Om du inte tror mig att jag gör detta på min fritid utan ersättning kan du gärna få komma förbi och gå igenom mina transaktioner på alla bankkonton, och medlemsprogram i flyg, hotell och liknande för att se att jag inte fått någon ersättning what so ever. Finns inget att dölja så tror du mig inte får du gärna visa motsatsen.

Om du anser att du blivit orättvist behandlad eller dina andra kontakter så är de välkomna att höra av sig till mig eller annan Moderator så tar vi upp det.

/Moderator
 
Toppen