Senaste nytt

SAS börjar med Caviar (eg. Kalix löjrom) i Business Class

Sleipner

Medlem
Senaste flygningen med SAS business var en besvikelse inte på maten för den är helt ok men det börjar se ner sunkat ut, racklig stol, hål i mattan, saknade plast detaljer, den läslampan slokade och kunde inte hållas sin riktning, utöver det så är priority boarding rena skämtet.. känns som alla passageraregår fram på måfå och trängs
 

Lukas S

Medlem
Goda nyheter!

Jag har åkt ett gäng långflighter i SAS Business det senaste året och tycker att det har varit rätt dålig variation på rätterna. Förrätterna är iofs oftast det godaste på menyn, men det kan väl alltid bli bättre antar jag, hehe. Bra SAS!
 

Alf

Medlem
Goda nyheter!

Jag har åkt ett gäng långflighter i SAS Business det senaste året och tycker att det har varit rätt dålig variation på rätterna. Förrätterna är iofs oftast det godaste på menyn, men det kan väl alltid bli bättre antar jag, hehe. Bra SAS!

Håller inte med om maten, jag har visserligen bara åkt en t o r till MIA med SAS nya koncept och det var utsökt huvudrätt åt båda hållen. På utresan valde jag rådjurskind som är ett långkok med mycket bra smak. På hemresan tog jag pork belly med pollenta som var likt sidfläsk i tjocka skivor, mört och med en mycket bra smak. Helt i klass med huvudrätter på en bättre restaurang. Det är ju ändå fyra rätter att välja på så någon borde passa. Men det är klart om man åker flera gånger i månaden så kanske det blir samma men så är det ju även om man går på restaurang.
 

Agö

Medlem
Håller inte med om maten, jag har visserligen bara åkt en t o r till MIA med SAS nya koncept och det var utsökt huvudrätt åt båda hållen. På utresan valde jag rådjurskind som är ett långkok med mycket bra smak. På hemresan tog jag pork belly med pollenta som var likt sidfläsk i tjocka skivor, mört och med en mycket bra smak. Helt i klass med huvudrätter på en bättre restaurang. Det är ju ändå fyra rätter att välja på så någon borde passa. Men det är klart om man åker flera gånger i månaden så kanske det blir samma men så är det ju även om man går på restaurang.
Bättre mat i SAS Business än LH First, givetvis med undantaget för kaviar. Men med löjrom nu så...Sedan vet jag inte om det är på nivå med en bättre restaurang direkt, haha.
 

Lukas S

Medlem
Jag vill inte ge mig in en längre diskussion om detta, ville bara skriva att löjromen lät som en mycket bra nyhet! Men jag håller verkligen inte med om huvudrätterna (ätit båda som nämndes ovan och tyckte att de, i likhet med alla andra huvudrätter jag fått i SAS Business, låg väldigt långt ifrån restaurangnivå) och såväl förrätterna som efterrätterna behöver lite variation kan jag tycka. Let's agree to disagree :)

Om jag fick önska något så hade jag önskat att SAS borde ta efter vissa andra bolag som lägger upp huvudrätterna på en ordentlig tallrik, t.ex. Turkish, Qatar och faktiskt även United. Ser mycket mer aptitligt ut och blir mer praktiskt att äta från. Med det sagt så är det "nya" serveringskonceptet ju en klar förbättring (undantaget att man får en påse med salt och peppar...) och jag uppskattar faktiskt vagnarna som gör att man kan se maten innan man bestämmer sig.

För övrigt tycker jag att det är synd att de skippade den superba Valrhona-glassen. Det var den godaste glassen jag någonsin ätit - alla kategorier. Hörde från en flygvärdinna så sent som förra veckan att det finns fler än jag som saknar den :)
 

Alf

Medlem
Bättre mat i SAS Business än LH First, givetvis med undantaget för kaviar. Men med löjrom nu så...Sedan vet jag inte om det är på nivå med en bättre restaurang direkt, haha.

Håller med. Nu kanske jag inte vågar gå i diskussion om mat med dej som är betydligt proffsigare på detta ämne än jag. Däremot är jag mycket matintresserad och gilla både att äta och laga mat. Jag åt för några veckor sedan oxkind på restaurant Enoteket i Norrköping, detta är en av deras signaturrätter, men jag tyckte faktiskt att rådjurskinden på SAS flygning till MIA var bättre. Det är svårt med mat och smak, det är så inviduellt, men huvudsaken är att man själv tycker om det. Ser också fram emot löjrom.
 

palmen

Moderator
För övrigt tycker jag att det är synd att de skippade den superba Valrhona-glassen. Det var den godaste glassen jag någonsin ätit - alla kategorier. Hörde från en flygvärdinna så sent som förra veckan att det finns fler än jag som saknar den :)
Till och från Boston fick vi olika glass, en pistage glass som var ritkigt god på utresan och hem var det någon form av Hägen Dasz (om jag kommer ihåg rätt) med choklad som jag tyckte var grymt god, minst lika god som de fårn Valrhona jag fått tidigare. Det bästa de som saknar denna kan göra är nog att lämna feedback till SAS på att man saknar den, skulle inte bli förvånad om den kommer finnas ombord igen, men allt roteras väl på typ 3 månaders cykler om jag förstått det rätt.
 
Toppen