Senaste nytt

Awardtravelr.com frågor

Jag sitter och letar biljetter till exempelvis LAX i juni och hittar bara med United. Men kollar jag till IAD så hittar jag 74H med lufthansa = 747-8 i business för 2 pers. Och från IAD till LAX finns massor med United.

Är det en bugg i verktyget eller skulle sökningen bli för komplex? Det kommer ju alltid upp olika alternativ med olika flygplatser på vägen till LAX, varför då inte IAD.
 

agehall

Medlem
Det kan nog vara så att sökningen blir för komplex.

Stalltipset är att dela upp det hela i mindre "bitar" så att du söker tex ARN-IAD och sedan IAD-LAX osv. Det brukar ge bäst resultat, iaf så länge du inte råkar ut för married segments.
 
OK bra att veta!

Vad är married segments?

Hur mycket till omväg accepterar bolagen? EB i detta fall. Jag vill ex flyga till BKK från ARN fast omvägen till NRT, funkar det tror ni?
 

agehall

Medlem
Married segments är ett sattyg som tex LX sysslar med. Då kan det hända att det finns plats ARN-ZRH-LAX, men inte ARN-ZRH eller ZRH-LAX. Dvs man kan inte titta på de enskilda sträckorna för att se om det kommer att gå att boka.

Jag har ingen erfarenhet av hur mycket omvägar EB accepterar, så jag kan inte svara på den frågan.
 

A380*G

Medlem
Married segments är ett sattyg som tex LX sysslar med. Då kan det hända att det finns plats ARN-ZRH-LAX, men inte ARN-ZRH eller ZRH-LAX. Dvs man kan inte titta på de enskilda sträckorna för att se om det kommer att gå att boka.

Jag har ingen erfarenhet av hur mycket omvägar EB accepterar, så jag kan inte svara på den frågan.

Det kan också vara så att det finns plats ARN-ZRH och ZRH-LAX men inte ARN-ZRH-LAX.

SAS har även maried segments på sina egna flighter för sina egna medlemmar. Detta är ännu en av anledningarna till att jag bojkottar SAS och använder upp min EB-poäng på *A-partners.
 

rob74

Medlem
Jag gjorde ju KRN-ARN-MUC-NRT-BKK ifjol. Då räknade de NRT-BKK som en separat bonusresa fast bägge i samma bokning.
Var det inte så att Jacob lyckades med att få med NRT-BKK för 180k?
Jag bad agenten kolla om det inte gick att fixa till, men hon fick nej från sin supervisor.
 

Dr. Miles

Expert
Jag gjorde ju KRN-ARN-MUC-NRT-BKK ifjol. Då räknade de NRT-BKK som en separat bonusresa fast bägge i samma bokning.
Var det inte så att Jacob lyckades med att få med NRT-BKK för 180k?
Jag bad agenten kolla om det inte gick att fixa till, men hon fick nej från sin supervisor.

Det bör fungera tycker jag. Jag skulle satsa på Agent Roulette.
 
Jag såg någonstans en kommentar om det men hittar inte svaret. Varför kommer QR upp som resultat på sökning med *A bolag? Kan man verkligen boka dem?
 

Dr. Miles

Expert
Jag såg någonstans en kommentar om det men hittar inte svaret. Varför kommer QR upp som resultat på sökning med *A bolag? Kan man verkligen boka dem?
För Awardtravelr använder Uniteds webbsida som källa.
Uniteds online bonusresa bokningssystem kan visa platstillgångar på Qatar Airways flygningar. Detta betyder inte att du kan använda Qatar flygningar på en bonusresa med t ex SAS EuroBonus poäng.
 
Har suttit som en hök och bevakat JFK-FRa 1 september för att ändra min bonusresa till SQ25 istället för UA via MUC. Studsade upp och ner av glädje när jag såg på awardtravelr att det fanns två platser i C! När jag ringer till EB's kundtjänst så kan hon inte se några platser, när jag senare tittar hos ANA kan jag inte heller hitta några.

Någon som vet vilka system awardtravelr använder som källor? Är det sannolikt att dessa platser så småningom släpps till EB också?
 
Toppen