Senaste nytt

Var ska man bo i Kuala Lumpur?

JacobGBG

Medlem
Nu vet jag att denna tråd ligger i ICH forumet men jag tänker stiga utanför den skaran i rekommendationerna.

KL är en av de billigaste hotellstäderna i världen i förhållande till kvaliten. Du kan bo på Mandarin Oriental eller Ritz-Carlton till ett pris som ligger under vad det kostar att spendera en natt på Comfort Hotel i Säffle. Missa inte den möjligheten att ta del av livets goda!
 

Agö

Medlem
Nu vet jag att denna tråd ligger i ICH forumet men jag tänker stiga utanför den skaran i rekommendationerna.

KL är en av de billigaste hotellstäderna i världen i förhållande till kvaliten. Du kan bo på Mandarin Oriental eller Ritz-Carlton till ett pris som ligger under vad det kostar att spendera en natt på Comfort Hotel i Säffle. Missa inte den möjligheten att ta del av livets goda!
Word! Njöt av 120 kvm och personlig butler till ett lägre pris än vad en garderob på Royal Viking i Stockholm kostar.
 

Senator

Moderator
Word! Njöt av 120 kvm och personlig butler till ett lägre pris än vad en garderob på Royal Viking i Stockholm kostar.

Nu vet jag att denna tråd ligger i ICH forumet men jag tänker stiga utanför den skaran i rekommendationerna.

KL är en av de billigaste hotellstäderna i världen i förhållande till kvaliten. Du kan bo på Mandarin Oriental eller Ritz-Carlton till ett pris som ligger under vad det kostar att spendera en natt på Comfort Hotel i Säffle. Missa inte den möjligheten att ta del av livets goda!

Kan bara hålla med. Senast jag var där bodde jag på Shangri-La iofs den i Putrajaya en bit utanför stan för ca 300kr natten inklusive frukost i 10 dagar. Gången innan tror jag det var dyrare... 500kr natten.
 

inka

Medlem
Någon som varit i KL nyligen och kan tipsa om vilken område man ska bo i, är ute efter ett 4* el 5* hotell med bra läge med större poolområde med solstolar. Tips mottages tacksamt :)
 

AABack2ARN

Medlem
Någon som varit i KL nyligen och kan tipsa om vilken område man ska bo i, är ute efter ett 4* el 5* hotell med bra läge med större poolområde med solstolar. Tips mottages tacksamt :)

Renaissance Kuala Lumpur Hotel - Marriott funkar utmärkt om detta är vad ni är ute efter. Förvisso enda hotellet i KL jag bott på men mycket nöjt och bra priser.
 
Någon som varit i KL nyligen och kan tipsa om vilken område man ska bo i, är ute efter ett 4* el 5* hotell med bra läge med större poolområde med solstolar. Tips mottages tacksamt :)

Bukit Bintang är väl det området som det händer mest. Restauranger, street food, shopping och uteställen ifall du vill rulla hatt.

Finns massor av 4 och 5 stjärniga hotell där.
 
Jag var i KL för 2 månader sedan. Bodde på Doubletree vid Intermak, samt Hilton KL Sentral. Trivdes bättre på det senare, upplevde bättre service, restauranger, gym samt större poolområde.

Hilton KL Sentral delar poolområde med Le Méridien Kuala Lumpur (om du har status inom marriot). Tips är att ladda ner Grab(variant av uber) låga kostnader och funkar smidigt.
 

sweflyer

Medlem
Bukit Bintang är väl det området som det händer mest. Restauranger, street food, shopping och uteställen ifall du vill rulla hatt.
Håller helt med. Bodde utanför Bukit Bintang en gång, och det är inte alls lika roligt som när man bor i området.
Annars skulle jag nog rekommendera nära Petronas Towers, men det kan bli lite dött just där på kvällarna.
Bukit Bintang är där man vill vara.
 
Toppen