Senaste nytt

Var ska man bo i Kuala Lumpur?

rodstrom

Medlem
Vi kommer ha tre nätter i Kuala Lumpur i mitten av februari. Har kollat runt och hittade ingen renodlad tråd kring vart man bör bo.

Vad tycker BC-gänget?

Efter att ha grävt omkring på lite olika trådar verkar Grand Hyatt vara populärt. Hittade även The Majestic som verkar trevligt.
 

Fredrik

Medlem
Grand Hyatt är inget dumt val.

Jag slår också ett slag för Traders Hotel som ligger direkt vid Petronas och har många rum med obehindrad utsikt mot tornen.
 

Anton

Medlem
Var i KL i nov förra året. Vi bodde Ascott rakt över gatan från Petronas. Det var ok, läger var grymt dock. Vi var på afternoon tea på Majestic, ett kolonialhotell i stil med Raffles i Singapore. Väldigt häftigt, ligger dock lite off. Jag skulle välja Mandarin Oriental alla gånger, ligger precis bredvid Petronas och är topp!!! Traders ligger också (som nämnts ovan) riktigt bra och har en cool club högst upp.
 

Alf

Medlem
Har bott på Shangri La och tycker det är bra. Trevlig pool, om än lite trångt ibland. Se till att boka Horizon rum så du får tillgång till loungen, den är guld värd. Du kan äta dej mätt där på kvällen med bra drinkar om du talar om hur dom skall blandas. Bartenden var inte särskilt vass när jag bodde där. Frukosten är också bra.
 

rvarttinen

Medlem
Nu var det länge sedan jag besökte KL, men ser att Starwood har en del intressanta hotell där (sökrsultat med lista på hotellen):
Starwood Hotels & Resorts

... någon som har bott på Le Meridien eller St: Regis? Kanske Sheraton? Och kan berätta lite om upplevelsen?
 

kaktusen

Medlem
Vi kommer ha tre nätter i Kuala Lumpur i mitten av februari. Har kollat runt och hittade ingen renodlad tråd kring vart man bör bo.

Vad tycker BC-gänget?

Efter att ha grävt omkring på lite olika trådar verkar Grand Hyatt vara populärt. Hittade även The Majestic som verkar trevligt.
Lite mer info vore hjälpsamt. åker du med fru/sambo/partner/kompis? Vill ni ha lyx, budget, party, lugn och ro eller har andra preferenser?
 

Per N

Medlem
Nu var det länge sedan jag besökte KL, men ser att Starwood har en del intressanta hotell där (sökrsultat med lista på hotellen):
Starwood Hotels & Resorts

... någon som har bott på Le Meridien eller St: Regis? Kanske Sheraton? Och kan berätta lite om upplevelsen?
Vi bodde på Le Meridien i januari. Hotellet som sådant var inget särskilt men grymt bra lounge med kockar som lagade mat på beställning. Enkelt att åka till/från med tåg från flygplatsen. Dock inte optimalt läge för att utforska city och Petronas. Vi bodde även på Hyatt som hade väldigt fin vy över Petronas.
 

Mr Basic

Medlem
Renaissance Kuala Lumpur Hotel - Marriott.
Ett av dom bästa hotell jag någonsin bott på(kanske inte säger så mkt:D). Utsikt mot Petronas Towers.
 

Niceandgood

Medlem
Bodde på Hilton i somras. Bra läge för flygtransfer med tåg men en bit bort från allt annat. Trevlig lounge och pool som de delar med Le Meridien
 
Toppen