Senaste nytt

Hyrbil Las Vega/Los Angeles

FB123

Medlem
Hej!

Ska åka till Las Vegas i en vecka i januari och köra till Los Angeles på vägen hem (flyger hem från LAX).

Har hyrt bil ett par gånger tidigare i Californien och använt mig av autoeurope.se och har då fått Dollar som firma vilket inte var någon större upplevelse direkt...

Har ni tips på firma som levererar schyssta bilar?
Tänkte kanske testa Sixt då de verkar ha BMW och andra "lyxmärken". Har ingen platiumkort eller liknande hos någon firma. Eurobonuspoäng är alltid trevligt men inget måste.
 

JohnR

Medlem
Har hyrt av Alamo ett flertal gånger (via holiday autos) och alltid fått nya fräscha bilar.

Om i December har jag en hyra bokad på Hertz och en på Thrifty, får se vad det ger.

Jag brukar hyra av Sixt i Tyskland och där är de riktigt bra, jag tycker dock prisnivån har legat ganska högt när jag kollat på sixt i USA

Edit: Har hyrt av Avis några gånger i SFO och LV, min erfarenhet därifrån är att man får vad man bokar, varesig mer eller mindre. Dvs bokar du en Lincoln så får du en Lincoln.
 

FB123

Medlem
Tack för svar!

Brukar ju annars vara så att man får gå till parkeringen och välja bil i den klass man har bokat. Tror jag kommer testa boka en BMW 5-serie (eller liknande) hos Sixt.
 
Toppen