Goldfinger
Medlem
Jag har inte mycket att klaga på... tillbringar ca 120 dagar om året runt om i Asien och då på olika Hyatt till 95%.
Möjligtvis var det ett tag jag irriterade mig på att turndown service drog för gardinerna, och jag vill ha dem öppna.
Det löste sig genom ett enkelt samtal i clubloungen där jag bad dem att anteckna i deras CRM system att jag vill ha gardinerna öppna, efter det inga problem.... bor man på samma kedja ofta och har medlemskap tror jag de flesta kedjor ( iaf i Asien ) har bra koll på ens behov. Jag får tex alltid extra Cola zero i kylskåpet, min typ av kombination av en hård och en mjuk kudde, alltid övre våningar, alltid turndown innan 19. Som jag ser det handlar det om att kommunicera sina behov och önskningar, inte bara bli besviken och tiga. Som kuriosa kan jag nämna ett Hyatt som inte hade eluttag vid sängen, när jag kom till rummet hade de redan dragit fram en grendosa rakt över rummet och lagt på sängbordet med en liten personlig lapp som sa "because we know that you need it", -Det är personlig service...
Möjligtvis var det ett tag jag irriterade mig på att turndown service drog för gardinerna, och jag vill ha dem öppna.
Det löste sig genom ett enkelt samtal i clubloungen där jag bad dem att anteckna i deras CRM system att jag vill ha gardinerna öppna, efter det inga problem.... bor man på samma kedja ofta och har medlemskap tror jag de flesta kedjor ( iaf i Asien ) har bra koll på ens behov. Jag får tex alltid extra Cola zero i kylskåpet, min typ av kombination av en hård och en mjuk kudde, alltid övre våningar, alltid turndown innan 19. Som jag ser det handlar det om att kommunicera sina behov och önskningar, inte bara bli besviken och tiga. Som kuriosa kan jag nämna ett Hyatt som inte hade eluttag vid sängen, när jag kom till rummet hade de redan dragit fram en grendosa rakt över rummet och lagt på sängbordet med en liten personlig lapp som sa "because we know that you need it", -Det är personlig service...