Senaste nytt

Vad går er på nerverna på hotellet?

Goldfinger

Medlem
Jag har inte mycket att klaga på... tillbringar ca 120 dagar om året runt om i Asien och då på olika Hyatt till 95%.
Möjligtvis var det ett tag jag irriterade mig på att turndown service drog för gardinerna, och jag vill ha dem öppna.
Det löste sig genom ett enkelt samtal i clubloungen där jag bad dem att anteckna i deras CRM system att jag vill ha gardinerna öppna, efter det inga problem.... bor man på samma kedja ofta och har medlemskap tror jag de flesta kedjor ( iaf i Asien ) har bra koll på ens behov. Jag får tex alltid extra Cola zero i kylskåpet, min typ av kombination av en hård och en mjuk kudde, alltid övre våningar, alltid turndown innan 19. Som jag ser det handlar det om att kommunicera sina behov och önskningar, inte bara bli besviken och tiga. Som kuriosa kan jag nämna ett Hyatt som inte hade eluttag vid sängen, när jag kom till rummet hade de redan dragit fram en grendosa rakt över rummet och lagt på sängbordet med en liten personlig lapp som sa "because we know that you need it", -Det är personlig service...
 
När man har en 60" ny vägghängd tv där HDMI ingången sitter mitt på baksidan så man inte kan ansluta sig utan att lyfta ner TV:n från väggen

Länge leve Scandic med sina anslutningsdosor...

Greetings från jetlaggad herr och fru Holgersson på InterContinental San Francisco som ville se film TIDIG morgon...
 

fcx

Medlem
Alla dessa telefoner överallt.

DSC_0019.JPG
 

LarsCph

Medlem
Telefon som ringer klokken 01.47 - insisterende og længe. Jeg vågner, står op og svarer "Hello". Det er receptionen i den anden ende "Hello sir, did you order takeout from JolliBee?" og jeg svarer "No, I did not, I am trying to sleep here"... "Oh sorry, sir".. Slam. 5 minutter efter ringer telefonen igen - kun 4 gange. Men nok til at jeg når ud af sengen og flå kablet ud af stikket. Grrrrr.

Det kunne være fint hvis man havde sådan en Do-Not-Disturb knap også på telefonen...

Ellers er jeg vældig glad for Fraser Place here i Makati.
 

nota bene

Medlem
Fattar inte vad som är så svårt med att hålla koll på om folk har checkat ut?

Är det utcheckning 11.00 (och man har status som ger sen utcheckning till 16.00...), varför knackar städerskor på dörren 08.30 för att se om rummet är tomt?

Har en tendens att hända i Europa och USA, nästan aldrig i Asien där man har lite koll.
 
Toppen