Senaste nytt

Lämna in bagage dagen innan

Charles Pylad

Ny medlem
Har hört flera vänner som gjort det och har t o m läst någon artikel om bagageinlämning på Arlanda dagen före avresedag. Vill minnas att bl a SAS har det. I samband med resa tidigt fredag senare i december och hotellövernattning på Arlanda natten till fredagen så skulle det ju vara praktiskt att lämna in väskan redan under torsdagen. I kontakt med SAS säger de att de inte har denna service på Arlanda. Verkar märkligt eftersom jag har hört flera som just rest med SAS och från Arlanda.
 

ulagun

Medlem
Märkligt!
Funkade på Kastrup för drygt en vecka sedan.
Borde väl gälla samma regler inom Skandinavien i alla fall.
 

Charles Pylad

Ny medlem
Kontaktade Arlanda (dvs Swedavia) och fick detta besked:

"Den information vi har är att det är möjligt att checka in bagage 22 timmar innan med SAS om flighten är en reguljär flight och man inte har någon connecting flight. Incheckningen kan endast göras i förväg med self-scanning/bagdrop. Detta gäller endast på terminal 5.

Det är SAS representanter som sköter incheckningen, därför rekommenderar jag ändå att du kontaktar SAS kundtjänst och hör med dem igen."
 

Charles Pylad

Ny medlem
Frågade Arlanda och SAS via Twitter:
Irriterande. @SAS och @Arlanda kommer med olika svar. Möjligt checka in bagage i bag-drop upp till 22 timmar innan avresa i terminal 5?

Arlanda: Hej! På Arlanda går det att checka in bagage 22 timmar innan avgång på SAS om de har bagage droppen öppen på Terminal 5.

SAS: På ARN ska det fungera 22 timmar innan avresa //AK
 

Dr. Miles

Expert
Frågade Arlanda och SAS via Twitter:
Irriterande. @SAS och @Arlanda kommer med olika svar. Möjligt checka in bagage i bag-drop upp till 22 timmar innan avresa i terminal 5?

Arlanda: Hej! På Arlanda går det att checka in bagage 22 timmar innan avgång på SAS om de har bagage droppen öppen på Terminal 5.

SAS: På ARN ska det fungera 22 timmar innan avresa //AK
Jag checkade in bagaget mer än 24 timmar före avgång på Arlanda T5.
Det gjorde jag när jag åkte till London över dagen (söndag) och checkade in bagaget för avgång på måndag.
 

palmen

Moderator
Frågade Arlanda och SAS via Twitter:
Irriterande. @SAS och @Arlanda kommer med olika svar. Möjligt checka in bagage i bag-drop upp till 22 timmar innan avresa i terminal 5?

Arlanda: Hej! På Arlanda går det att checka in bagage 22 timmar innan avgång på SAS om de har bagage droppen öppen på Terminal 5.

SAS: På ARN ska det fungera 22 timmar innan avresa //AK
Är et jag som missar något, men enligt mig låter det som att du fått två lika dana svar. Vad är det som skiljer dom åt?
 

anjak

Medlem
Bumpar en gammal tråd, någon som vet om det fortfarande går att checka in väskan kvällen innan avresa på Arlanda T5?
 
Toppen