Senaste nytt

Avispoäng på Eurobonus

Gus

Medlem
Har jag förstått det hela rätt att en bilhyra hos Avis ger 500 Eurobonuspoäng per bilhyra, inte per dygn man hyr bilen? Om jag exempelvis vill hyra bil under tre dagar i Stockholm så är det alltså bättre rent poängmässigt sett att återlämna bilen varje dag och göra tre separata bokningar av bilen? Totalt 1500 poäng.

Samma resonemang hos Hilton också väl? Enligt Eurobonus så får man 500 poäng per vistelse, inte per natt. Kanske lite osmidigt att checka in och ut varje dag, men vad gör man inte för poängen.
 

Roger J

Medlem
På Hilton går det bra att ha tre bokningar, bara att visa alla tre när du checkar in första dagen så blir det som vanligt sedan.
Men att åka till Avis varje dag verkar möjligen lite knöligare. :)
 

tourist

Medlem
Hilton kommer i de flesta fall att betrakta de tre nätterna i rad som en vistelse även om du gör tre reservationer och checkar ut och in varje dag, så det blir bara 500 poäng totalt i alla fall...
 

Roger J

Medlem
Stämmer kanske med Hilton, men min erfernehet är att det fungerar. Jag har gjort precis så flera gånger (Frankfurt, Millennium NY, Paddington, Conrad HKG) och då har jag fått poäng som för flera separata vistelser.
 

Alx

Medlem
Kom ihåg att man inte måste välja fast intjäning på Hilton. Man kan även välja att tjäna 1 mile per spenderad USD. Är nästan alltid ett bra alternativ om man ska bo flera nätter och inte bor på de absolut billigaste Hilton hotellen. Min erfarenhet är annars att man ofta, precis som Roger J säger, får poängen.

Däremot brukar i alla fall inte jag få mer än EN statusgrundande vistelse, vilket ju kan vara surt. Min lösning har då varit att endast registrera varannan natt. Man missar poäng men behåller Diamond status, vilket jag värderar högre än poängen jag då missar. Reser man med sin sambo kan man dessutom alltid ta varannan bokning. Full pott på allt då! :)
 

Gnopps

Medlem
Rätt värdelöst när man får poäng endast per bilhyra/hotelvistelse. Borde ju rimligtvis vara antal dagar/nätter. 500 poäng på en bilhyra får mig inte att prioritera SAS-partners.
 
Toppen