Senaste nytt

Välja Hotel i Saigon

Matsson

Medlem
Tack för input!
Då jag är statuslös i saigon och helt villrådig väljer jag det säkra före det osäkra och bokar Le Meridien.
 
Helt villrådig har jag bokat något som heter Silverland Sakyo hotell och spa via booking. com.
Lät bra även prismässigt.
Börjar nu tveka om det är sunk.
Kan avboka.
Ska jag göra det och välja något mer "etablerat" som rekommenderas i denna tråd?

Nu har jag inte bott på någon av de andra alternativen i tråden men jag kan ju komma med lite synpunkter på Silverland Sakyo i alla fall som jag bodde på förra året.

Hotellet är ganska litet men trevligt tycker jag. Jag hade bokat ett Executive City View-rum och det var hyfsat stor. Lite konstig planlösning kanske med handfat inne i rummet och badkar och toalett hyfsat öppet. Det gäller väl att man känner eventuell medresenär väl. Själva rummet är fräscht i alla fall.

Jag gillade deras afternoon tea som de bjöd på på eftermiddagarna. Frukosten var helt ok med mer japanska inslag än på andra hotell möjligen. Inte något jättemärkvärdigt dock.

Gullig liten pool på taket men inte speciellt stor.

Jag skulle kunna tänka mig att bo där igen men jag skulle heller inte ha något emot att prova något nytt om jag åkte dit igen.

Taket med pool och bar
rooftop.jpg

Rummet med utsikt mot badrummet.
badrum.JPG

Utsikt från sängen mot badrummet.
rum.JPG

Sängen
sang.jpg

Afternoon tea i lobbyn
afternoontea.JPG
 

ulagun

Medlem
Tack för svar.
Finns det någonstans en BC;are inte besökt :)
Med tanke på rumspriset verkar det ju helt OK
Har dessutom inget emot dumplings och misusoppa till frukost.
 
Jag gillar Caravelle. Nu var det dock ett 10-tal år sedan sist så kan ha poppat upp modernare alternativ. Dock hade Caravelle stora fina rum, grym servicenivå och ett mycket bra läge. Bodde på club floor som var toppen. Restaurangen var också mycket nice. Rex kändes gammalt och bedagat. Sheraton är fint och ligger direkt bakom Caravelle. Har inte bott där men ätit i restaurangen och lobbyn är riktigt trevlig.
 

ARNBER

Medlem
Hej
För 2 år sedan var frugan och jag där. Vi bodde på Majestic Saigon. Trevligt och centralt läge vid floden. Utmärkt frukostrestaurang på taket. Ett klassiskt hotell där journalistkåren "hängde" under kriget. Rummet stort och trevligt. Dom har även sviter i den storlek du önskar.

Kan också varmt rekommendera Majestic
deras pool i innergården är himmelsk
 
Jag och familjen (dvs två vuxna och två barn på 7 och 3 år) skall besöka Saigon under tre dagar i april. Jag har kollat på rekommendationerna i denna tråd, och just nu så har jag fastnat lite extra för Pullman, Rex och Majestic. Jag känner inte till Saigon överhuvudtaget, så behöver er input. Just när vi bor i Saigon så behöver vi inte ha loungetillgång, däremot är det viktigt med en bra pool, samt grönområden i närheten av hotellet så att man kan rasta barnen.

Har ni några andra hotelltips tas de tacksamt emot, både gällande kedjehotell och fristående hotell.
 
Toppen