Senaste nytt

"Bonus from AMEX" på 20.000 poäng

Hej allihopa,

Jag fick just en "Bonus from Amex" på 20.000 poäng, bas + tillgängliga. Jag beställde mitt Elite kort (och fick 20.000 "Basic Points, qualifying only" i Maj)

Inte för att jag klagar, och jag har ju ingen lust att ringa kundservice....men har någon annan fått det här? Har ingen aning om varför...
 

dino_81

Medlem
Var ju någon annan på forumet som fick dubbla (trippla?) poäng men dessa korrigerades långt i efterhand.

Låt poängen vara, ring inte kundtjänst men "räkna inte" med poängen. Dvs. ta inte poängen för givet när det gäller att uppnå status är mitt råd.
 
Var ju någon annan på forumet som fick dubbla (trippla?) poäng men dessa korrigerades långt i efterhand.

Låt poängen vara, ring inte kundtjänst men "räkna inte" med poängen. Dvs. ta inte poängen för givet när det gäller att uppnå status är mitt råd.
Uppskattar din omtanke ;) men ingen fara jag behöver inte status bumpen, och jag sa ju ovan att jag inte ringer kundtjänst, kanske borde satt en smiley efter...

Frågan är ju mer intressant utifrån de 20.000 "riktiga" poängen tillsammans be Bas poäng, och om det kanske kan vara det "nya" Amex programmet.
 

Thornado

Medlem
Jag fick också "Bonus from Amex" 7 november. För mig är det dock ungefär nu som jag borde få mina baspoäng, så tänkte inte mer på det. När du nu säger det så ser jag ju att det står 20000 även under Tillgängliga poäng, men såvitt jag kan se så har inte min totala poängsumma ökat med 20k. Nu har jag ju inte 100% koll på hur många poäng jag hade innan dess, men är relativt säker på detta.
Hade du koll på ditt poängsaldo tidigare så att du vet att poängen lagts till där?
 
Jag fick också "Bonus from Amex" 7 november. För mig är det dock ungefär nu som jag borde få mina baspoäng, så tänkte inte mer på det. När du nu säger det så ser jag ju att det står 20000 även under Tillgängliga poäng, men såvitt jag kan se så har inte min totala poängsumma ökat med 20k. Nu har jag ju inte 100% koll på hur många poäng jag hade innan dess, men är relativt säker på detta.
Hade du koll på ditt poängsaldo tidigare så att du vet att poängen lagts till där?
Samma här, det står att det är tillgängliga poäng men saldot har inte ökat något. Så det är nog bara en teknisk abrovinsch som gör att det står så, men att det de facto inte är så.

Edit: Det slog mig att abrovinsch är Gôteborgska, och för er som inte är från bästkusten så har det följande betydelse:
Abrovinsch. En speciallösning i Göteborg kallas en abrovinsch. Om det inte riktigt blir som man har tänkt sig och det krävs en lite särskild eller speciell lösning för att få saker att gå ihop så har du sannolikt gjort en abrovinsch.
:)
 
Last edited:

ToBr

Medlem
Jag fick min 20k för Elite x3, men då ringde jag faktiskt in som den svensk jag är och kollade läget - då fick jag svar att de haft systemproblem och att ett gäng personer fått 20x3 och att Amex beslutat att inte återkalla dessa.. Jag klagade inte en sekund för "gratis" EBG.

Har vad jag vet inte ens fått 4k räkningen för kortet men detta kanske kommer nu i efterhand istället.
 

Xilan

Medlem
Edit: Det slog mig att abrovinsch är Gôteborgska, och för er som inte är från bästkusten så har det följande betydelse:
Abrovinsch. En speciallösning i Göteborg kallas en abrovinsch. Om det inte riktigt blir som man har tänkt sig och det krävs en lite särskild eller speciell lösning för att få saker att gå ihop så har du sannolikt gjort en abrovinsch.
:)
Synonymen i övriga Sverige är 'abrovink'.
 
Toppen