Senaste nytt

Lämna baggage (3h) i SAS Köpenhamn Lounge?

M_C1

Medlem
Hej,

ska till London via CPH med SK på onsdag och tänkte höra om någon vet reglerna för att lämna baggage i SAS-loungen (vid receptionen) under ca 3 timmar för att åka in till stan för lunch. Tidigare har jag kunnat ställa dem där för att gå runt på Kastrup men aldrig varit borta en längre stund.
 

twiggs

Medlem
Hej,

ska till London via CPH med SK på onsdag och tänkte höra om någon vet reglerna för att lämna baggage i SAS-loungen (vid receptionen) under ca 3 timmar för att åka in till stan för lunch. Tidigare har jag kunnat ställa dem där för att gå runt på Kastrup men aldrig varit borta en längre stund.

Enligt reglerna så får du inte det då det är säkerhetsklassat område. Om du har "tur" så kanske du har en loungevärdinna som inte orkar engagera sig men räkna inte med det.
 

agehall

Medlem
Skulle inte tro det i CPH.

Jag försökte lämna ett pass i incheckningsdisken så att min chef skulle kunna hämta upp det där. De vägrade ens överväga detta utan tyckte jag skulle lämna in det hos effektförvaringen, men de kunde inte tala om hur jag skulle hitta dit. Till slut kom vi fram till att min chef inte behövde passet innan vi skulle träffas i Frankfurt, så han fick passet av mig där istället.
 

jurgenb

Medlem
Inte så konstigt - förstå hur mycket skit dom skulle få hålla på med, säkerhetsrisker, samt hur kul det blir för den som lyckas tappa bort något som någon lämnat in.. + att det skulle behöva kvittenser hit o dit osv
 

agehall

Medlem
Jo visst, men det är få som kan vara så dryga och anti-servicevänliga som SAS personal på CPH. De tycker verkligen att de ska få betalt bara för att finnas, inte för att göra något.
 

tic

Medlem
I och för sig jobbar väldigt mycket svenskar där (CPH), men jag tycker mig ana, med några få lysande undantag, att den danska SAS-personalen vid flygplatsen ofta inte är helt förtjusta i svenskar och att det avspeglas i "samtalstonen". Eller så är det en språkförbistring. Men jag får inte motsvarande vibbar från dansk icke-SAS personal på CPH å andra sidan...
 

M_C1

Medlem
Tack för era tanker, inte jätteförvånande kanske att det blir svårt att hålla koll på folks väskor utöver "dragon"-jobbet. Blir helt enkelt travel light!
 

M_C1

Medlem
Åker bara med handbaggage, men även om det är litet kan det vara skönt att slippa bära runt det i CPH samtidigt som det känns onödigt att checka in något som inte väger mer än 8kg och ryms i en overnight-bag.
 
Toppen