Senaste nytt

Bästa business platserna på SAS till Boston (Boeing 737-700)

palmen

Moderator
Är det någon skillnad på platserna ombord på SAS 737-700 till Boston?
Finns det någon rad man ska undvika, verkar saknas ett fönster på en av raderna?
Hur är första raden jämfört med de bakom?
 

Ebg

Medlem
Har suttit på 1A eller 1F dem 4 gånger jag har flugit med den lilla schweizaren CPH/BOS. alltid lika nöjd, galet med utrymme
 

Ricci

Medlem
Jag har både provat främre raden och lite längre bak i business (både i 40 och 86 configen).
Om det är en dagflygning kan främre raden vara trevlig annars håller jag mig gärna lite längre bak pga för mycket spring av både CC och pax som skall på toa.
 

Brandten

Medlem
Jag har både provat främre raden och lite längre bak i business (både i 40 och 86 configen).
Om det är en dagflygning kan främre raden vara trevlig annars håller jag mig gärna lite längre bak pga för mycket spring av både CC och pax som skall på toa.
Fast om det är en nattflygning är det väl ändå begränsat med spring där framme? Jag vart inte störd alls när vi flög denna på natten (rad 1).

Edit: Om jag tolkade dig rätt nu med "annars kan.... = ej dag = nattflygning)?
 

Ricci

Medlem
Fast om det är en nattflygning är det väl ändå begränsat med spring där framme? Jag vart inte störd alls när vi flög denna på natten (rad 1).

Edit: Om jag tolkade dig rätt nu med "annars kan.... = ej dag = nattflygning)?
Helt rätt, nattflyg dvs om man vill sova på denna korta flygning hem.
Jag hade i mitten av september en flygtid på 6,5h från BOS-CPH.
 

palmen

Moderator
Rad 1 är riktigt bra , men framförallt vilket bra bemötande av besättningen . Stora julafton idag för mig!

20161103_120756.jpg
 

Hachans

Medlem
Besättningen var toppen när jag flög också. Raden längst fram till höger kan få besök av en serveringskärra då och då, men den står ju inte där hela tiden.

Jag tror inte det finns några dåliga platser i businesskabinen egentligen. Möjligen längst bak för man hör Go-folket bakom gardinen precis hela tiden med allt vad det innebär. Har man otur som jag så hamnar man precis framför ett högljutt grabbgäng (som dock pacificerades av flygbesättningen genom att de fick ipadarna fort som sjutton - sen blev de tysta.
 
Toppen