Senaste nytt

Vilka bannlysta flygbolag (av EU) har du åkt med?

HansO

Medlem
Har åkt med Cebu Pacific många gånger genom åren.
Tror att dom nuförtiden har tillstånd att flyga till EU ?
Har aldrig varit några problem annat än ständiga förseningar.
 

NotRyan

Medlem
Jag kan ju nämna att jag har åkt med Philippine Airlines och Cebu Pacific när dom var bannlysta.. För övrigt hittar jag inga filippinska bolag längre på listan, vilket tyder på att luftfartsmyndigheterna i landet fått godkänt för sin kontrollapparat. Därmed inte sagt att jag skulle åka med vissa av bolagen i landet.
 

adhoc76

Medlem
Jag kan ju nämna att jag har åkt med Philippine Airlines och Cebu Pacific när dom var bannlysta.. För övrigt hittar jag inga filippinska bolag längre på listan, vilket tyder på att luftfartsmyndigheterna i landet fått godkänt för sin kontrollapparat. Därmed inte sagt att jag skulle åka med vissa av bolagen i landet.

+1 på den och dessutom Airphil Express i en tre månader gammal A320. Allt luktade nytt och flygningen var felfri.
 

pep

Medlem
Sudan Airways for the Juba-El Obeid-Khartoum routing. Udmærket selskab
Fløj også med Laos Aviation i 90'erne da de var "frarådede" af de danske og australske (og andre) ambassader.
 

pep

Medlem
Merpati Air (Merpati Nusantara Airlines - Wikipedia fløj jeg flere gange med i 00'erne. Mest Bandung-DPS-Bandung. Deres crash record var rekordhøj da de gik fallit i 2014 med ikke mindre end 13 crash 1971-2013. Men de fløj også når vejret var meget dårligt. Elskede deres slogan: "Merpati - Get the Feeling"
Royal Swazi burde være på listen men ophørte vistnok i 200? da kongen solgte deres eneste fly for at gifte sig med sin 9nde(?) kone. Fløj med deres leasede B737-200 Dar-Mbabane-Dar i 1995. Købte opgrade til business class ombord for 100 usd cash som purseren hurtigt stak i lommen. Man skal jo leve...
 
Jag har nog flugit med de flesta indonesiska flygbolagen så som Merpati, Garuda, Buraq, SMAC, Sri Wijaya mfl. Alla har de varit på listan vid dessa tillfällen.
 
  • Gilla
Reactions: pep
Toppen