Senaste nytt

SJ ställer in tågtrafik över Öresundsbron

Agö

Medlem
Den (kortsiktiga) lösningen heter First. ;)
Agree, störigt med enkelkopplade tåg. Det gör dessutom att folk bara väller in i First-kupén. Som sagt; kortsiktigt...
Ja, det har jag märkt men jag har samtidigt märkt en tuffare approach mot "fripassagerare" i First - dom åker ut.
 

olo

Medlem
Den (kortsiktiga) lösningen heter First. ;)
Agree, störigt med enkelkopplade tåg. Det gör dessutom att folk bara väller in i First-kupén. Som sagt; kortsiktigt...
Det gör även att det är allt som oftast omöjligt att komma till first class. Att förflytta sig mer än någon meter från dörren är allt som oftast en utopi.
Jag går numer ofta av i Hyllie, mot Malmö, och byta till Pågatåget. Det brukar jag spara 5 minuter på och dessutom få sittplats. Galet är ordet! Snart får det vara slut på dumheterna..!
 

Agö

Medlem
Det gör även att det är allt som oftast omöjligt att komma till first class. Att förflytta sig mer än någon meter från dörren än allt som oftast en utopi. Jag går numer ofta av i Hyllie, mot Malmö, och byta till Pågatåget. Det brukar jag spara 5 minuter på och dessutom få sittplats. Galet är ordet! Snart får det vara slut på dumheterna..!
Utgår ifrån att det blir förlängda kontroller.
 

Kris

Medlem
Det gör även att det är allt som oftast omöjligt att komma till first class. Att förflytta sig mer än någon meter från dörren är allt som oftast en utopi.
Jag går numer ofta av i Hyllie, mot Malmö, och byta till Pågatåget. Det brukar jag spara 5 minuter på och dessutom få sittplats. Galet är ordet! Snart får det vara slut på dumheterna..!
Jag gör samma manöver, mest för att minska tidsspillan vid pendling. Är numera "rutin" att byta tåg två gånger (Kastrup och Hyllie) på en <1h resa mellan två huvudstationer på en stambana. Sic!
 

Kris

Medlem
Ja, det har jag märkt men jag har samtidigt märkt en tuffare approach mot "fripassagerare" i First - dom åker ut.
Förvisso. Men endast de gånger biljetterna kollas vilket är uppskatnigsvis max 50% av turerna de tider jag åker. I princip aldrig KBH-CPH.
 

Agö

Medlem
Som sagt, åker man åt rätt håll i rätt tid är det sällan fullt.
ef3213d1aca2f4bb05c5caf70762ecc0.jpg
 

Kris

Medlem
Som sagt, åker man åt rätt håll i rätt tid är det sällan fullt.
Well...
Sitter på tåget nu. 15 personer i First. Inställt tåg kl8 KBH-CPH-Malmö mer resultatet fullproppat tåg 8.20. Således väller (relativt) folk in i First också.

Är glad att jag inte pendlar andra hållet. Misstänker att det är vardagsmat med dylika problem. I mitt fall är det trots allt relativt sällan (enstaka gång per vecka)
 

Attachments

  • DSC_1144.JPG
    DSC_1144.JPG
    40,4 KB · Visningar: 141
Toppen