Senaste nytt

Uppgradering som Gold på Accor Le Club

Erik M

Medlem
För att du som medlem ska kunna tjäna poäng ...
Tack för svar @Accor
Jag räknade inte med att tjäna några poäng!
Det var just sådant som @bnr svarade om (vattenflaskor och uppgraderingar) som jag var nyfiken på om jag kan hoppas på.


Ett off topic långskott men värt att fråga om:
Man kan inte få in Mama Shelter-poäng retroaktivt nu när de blivit fullvärdigt Le Club-varumärke?
 

Accor

Företagsrepresentant
Hej igen @Erik M

För att du som medlem ska kunna ta del av status- och lojalitetsbaserade fördelar behöver din vistelse vara bokad på samma sätt som gör att du kan tjäna poäng.

När det gäller din vistelse på Mama Shelter så är det i nuläget tyvärr inte möjligt att tjäna poäng retroaktivt för tidigare vistelser, innan de var ett Le Club-varumärke. Men en väldigt bra fråga :)

Om du har fler frågor får du snabbast hjälp via vår kundsupport på telefon: 020 120 3000


Allt gott,
AccorHotels-teamet i Norden
 
Anlände i söndags för första gången till Novotel Taipei Taoyuan. (Är det ett nytt hotell?)

Jag stegade fram till incheckningsdisken och blev upplyst om att jag skulle checka in högst upp, på Premiere Floor. Jag hade uppgraderats till ett rum på denna våning, inklusive lounge access med happy hour mellan 18-20. Mycket trevligt. Fick även en drinkbiljett, om Happy hour inte skulle vara tillräckligt ;), samt en tallrik med frukt och ett par annanaskakor (Taiwanesisk specialitet) på mitt rum.

Tyvärr så stannade jag bara en natt, men jag ska tillbaka dit imorgon igen. Tänk om man skulle få samma mottagande igen.....? :)

En annan överraskning på rummet var att man hade ordnat lite trevligt sällskap. Se en av bilderna längre ner.

DSC_0575.JPG

En bild från Premiere Lounge.


20170115_170537.jpg

Välkomstpresenten trevligt uppdukad på bordet i rummet. Ber om ursäkt för den suddiga bilden. Vet inte riktigt vad jag har gjort för att lyckas med det. Troligen helt överväldigad av denna fina present. :)


20170115_170838.jpg

Trevligt och skötsamt sällskap som inte gjorde mycket väsen av sig. Funderade ett tag på om det var en present att ta med sig hem, men vågade inte chansa. :rolleyes:


20170115_170908.jpg

Det var ett anständigt sällskap som behöll kläderna på.

20170115_170853.jpg

Ännu en suddig bild (förlåt) för att visa lite större del av rummet.
 
Last edited:
Funderade lite på det där med uppgradering. Jag blev uppgraderad igår när jag checkade in på Novotel Century i Hongkong. Fick ett rum högst upp (23 vån) på Premier Floor. Förutom att inredningen är i mörkare träslag än i ett vanligt rum så såg rummet ut precis som vilket av de andra rummen som helst. Inga speciella faciliteter på rummet och samma typ av säng.

Jag gick till loungen för att sätta mig där en stund, men blev inte insläppt då det tydligen inte ingick i uppgraderingen. Jag hade inte fått någon drinkbiljett vid incheckningen så jag tänkte att då är kanske minibaren gratis, men det var den inte heller.

Uppgraderingen i det här fallet innebär alltså mörkare träslag i inredningen ett antal våningsplan högre upp än annars. Inte mycket till uppgradering enligt mig.

Fick till slut min drinkbiljett efter att ha fått åka alla våningar ner till receptionen för att få den. Hade varit enklare om jag bott på 10e våningen. :(
 

Naga

Medlem
Novotel Century i Hongkong, där blev jag uppgraderad till Junior svit med lounge faciliteter och jag fick drinkbiljetter. Jag bodde där 17-22 mars i år.
Jag är Accor Platinum och stamgäst på "Century". Jag gillar Wanchai och "Century"
IMG_8977.JPG
ger "good value for money".
 
Tillbaka igen på Novotel Taipei Taoyuan. Återigen uppgraderad, med loungeaccess och godsaker på rummet.
Har varit fantasktiskt fint väder idag så utsikten överflygplatsen och start och landningar har varit kanon. Jag har i princip samma vy från mitt rum som från loungen, men om jag går ut utanför mitt rum och tittar ut genom fönstret i korridoren får jag en fantastisk vy över den ena start-/landningsbanan.

Jag har försökt ta lite bilder, men jag är ingen fantastisk fotograf och inte blir det bättre av att jag använder mobiltelefon.

Först en bild från loungen för att visa de stora fönstren från vilka man kan beskåda flygplatsaktiviteterna.

20170701_171110.jpg


Liknande "gottebord" som senast men där annanaskakorna var utbytta på lite olika kakor av mördegstyp.

20170630_201228.jpg



Denna bild togs i loungen under frukosten i morse.

20170701_082503.jpg



Liksom denna.

20170701_082510.jpg



Nästa två bilder är tagna från fönstret precis utanför mitt rum.

20170701_113414.jpg


20170701_114416_007.jpg



Ett par översiktsbilder från mitt rum.
20170701_083414.jpg



20170701_152604.jpg


Ett bra hotel att bo på, tycker jag, om man vill bo nära flygplatsen och/eller för planespotting.
 

Brandten

Medlem
Egentligen OT eftersom tråden heter "uppgraderad som guld" men jag blev uppgraderad från standardrum till executive room med personligt brev, fruktfat och choklad.

Novotel Bangkok Airport.
Platinum member.
 
Toppen