Senaste nytt

Uppgradering som Gold på Accor Le Club

Badger

Medlem
Blev uppgraderad på Sofitel Europe Brussels när jag var där i maj. Stannade bara en natt denna gång. Blir några till nätter innan semestern förmodligen.
 

DanielKif

Medlem
Glömde skriva att jag blev uppgraderad från ett Executive Premier Room with 2 single beds till en Suite på Novotel Century i Hong Kong för någon vecka sedan.
Dock fick jag fråga om det för att bli uppgraderad. Rummet vi fick först rymde inte 3 pers.
Gillar verkligen loungen på 23:e våningen där frukost, afternoon tea och drinkar(kvällstid) serverades.
 

Erik M

Medlem
Är incheckad på Novotel Château de Maffliers nu. Ingen uppgradering, ens när jag kom tillbaka från mitt lite tråkiga rum och frågade om den möjligheten. Nåväl, det kanske inte fanns något.

Men jag fick inte heller någon välkomstdrink, eller något annat heller för den delen. En extra vattenflaska hade de kunnat kosta på sig tycker jag.

Blir lite konstigt när det på rummet och i receptionen ligger en massa reklam för Le Club. Nästan så jag skulle be dem förklara varför man ska bli medlem ...

Har två nätter kvar. Tror jag ska höra om en öl i baren iallafall.

(Är guldfisk)
 

Erik M

Medlem
Har någon erfarenhet av att checka in och visa guldkortet, på bokning gjord via tredje part? Som jag förstår det ska förmåner gälla ändå men jag kan ha fel. Nån som läst en finstilt paragraf om det?

Jag har en bokning på Novotel i Manchester. Var tvungen att boka via sportresebyrå (för att få Zlatan-biljetter).
 

bnr

Medlem
Har någon erfarenhet av att checka in och visa guldkortet, på bokning gjord via tredje part? Som jag förstår det ska förmåner gälla ändå men jag kan ha fel. Nån som läst en finstilt paragraf om det?

Jag har en bokning på Novotel i Manchester. Var tvungen att boka via sportresebyrå (för att få Zlatan-biljetter).
Gick bra på Novotel i Hong Kong, fick drinkvouchers och late checkout. Dock inga poäng/nätter.
Redemption-natt på Hotels.com.
 
Har någon erfarenhet av att checka in och visa guldkortet, på bokning gjord via tredje part? Som jag förstår det ska förmåner gälla ändå men jag kan ha fel. Nån som läst en finstilt paragraf om det?

Jag har en bokning på Novotel i Manchester. Var tvungen att boka via sportresebyrå (för att få Zlatan-biljetter).

När jag reser i jobbet så görs nästan alla bokningar genom vår resebyrå. Jag brukar dock alltid få mina förmåner, inklusive poäng.

Endast en gång har poängen uteblivit. Det var när jag bodde på Novotel Shenzhen Bauhinia. Då förklarade man att mitt rum var för billigt för att jag skulle få poäng. Det ingick dock fri minibar. Två Cola och två mineralvatten hittade jag i den. :rolleyes:
 

Accor

Företagsrepresentant
Har någon erfarenhet av att checka in och visa guldkortet, på bokning gjord via tredje part? Som jag förstår det ska förmåner gälla ändå men jag kan ha fel. Nån som läst en finstilt paragraf om det?

Jag har en bokning på Novotel i Manchester. Var tvungen att boka via sportresebyrå (för att få Zlatan-biljetter).


Hej Erik,

För att du som medlem ska kunna tjäna poäng behöver din vistelse bokas genom någon av AccorHotels distributionskanaler (AccorHotels webbplatser, AccorHotels bokningscenter och hotell), eller en traditionell resebyrå som använder sig av ett GDS (Global Distribution System) som är automatiskt anslutet till AccorHotels bokningscenter.

Poängberättigade vistelser inkluderar därför inte:
- vistelser som bokas via en återförsäljare
- vistelser som bokas via en researrangör eller tredje part/ online-resebyrå (såsom Expedia.com, Booking.com, etc.)
Vid dessa vistelser är det inte heller möjligt att samla nätter för att få en status, eller ta del av alla status- och lojalitetsbaserade fördelar.

Vi hoppas att detta svar var till hjälp.
Om du har fler frågor får du snabbast hjälp via vår kundsupport på telefon: 020 120 3000


Allt gott,
AccorHotels-teamet i Norden
 
Toppen