Senaste nytt

Resa med småbarn i business

Siljevm

Medlem
Jag tänker att båda folk på business och economy har rätt till lugn resa. Alla som flyger economy vill också ha en lugn resa, kanske är på väg till smekmånad eller en helgtrip bara två.

Men så länge flygen tillåter barn, så är det som det är.

Egna barnfria flyg vore en bra idé. Precis som med hotell. Sedan kan vi med barn, som aldrig har barnledig, åka med flyg som tillåter barn, och mera anpassat barn.... ;)

Sedan tycker jag att förälder alltid ska se till att barnen uppför sig. Barn med ont i öronen kan man inte göra något åt, men barn utan hyfs.... grrrr! Men då får man vara lite osvensk/norsk och faktisk säga till. Tycker jag.
 

Najk

Medlem
Jag skulle personligen aldrig resa med småbarn i Business utan vänta tills de blir lite äldre. Anledningen är högst personlig då jag vet att jag blir väldigt stressad om barnen inte uppför sig som jag tycker man bör göra i den miljön. Är barnen lite äldre så kan man prata med dem på ett annat sätt. Nu reste jag med barnen 5 och 7 år och det tyckte jag var lagom och barnen uppskattade det också. Grabbens 15:e resa så han hade lite att jämföra med och tyckte detta var klart bättre ;) Jag skulle inte störas av om någon av medresenärerna reste med småbarn, alla har rätten att köpa en businessbiljett och det mesta kan ju lösas med öronproppar eller Bose QC25 om man vill.
 
  • Gilla
Reactions: FFS

JohanA

Medlem
sitter i loungen på arlanda med tre barn och väntar på boarding. Ser hur alla hoppas att vi inte ska sitta nära dem..

Har dock världens bästa barn som är bättre än många andra resenärer

Kanske kommer en rapport från doha
Givetvis är ens egna barn alltid bäst. :rolleyes:

Personligen tycker jag det är mycket bättre att resa med barn i business class på longhaul än i ekonomiklass. De får en egen "säng" som de sover gott i. Bädda med en extra filt så blir det mjukt och gosigt. Välj nattflyg så slocknar de innan desserten.
 
Last edited by a moderator:

niksal

Medlem
Jag tror jag kommenterar i varje dylik tråd. Min ton blir skarpare för varje gång tror jag. Är vi uppe i 10 redan?

Nåja, jag vill flyga business på mina semesterresor och då flyger mina barn med mig. Punkt slut. Det gäller både korta resor och längre resor. Mina barn är 3 och 1 så räkna med både oljud, gråt, springa-runt etc. Ja, jag försöker begränsa det med både ipad, böcker, mutor, hot och godis, men barn är barn. Samtidigt ger det både mig och min fru mer plats så kanske, bara kanske, får en av oss möjligheten att få 5 minuter för sig att äta i lugn och ro. Min fru är varje gång mera värd en lugn måltid än vad du är, tro mig.

Åt er resenärer som har svårt med jobbiga medmänniskor (hör och häpna, barn är också era medmänniskor!) kan jag varmt rekommendera öronproppar eller noice-cancelling hörölurar (som jag förresten använder själv på mina 100+ årliga flygresor). Alternativt, flyg privat. Eller kanske bara titta ut genom fönstret och försök ignorera det? Det gör du på bussen eller tunnelbanan, eller hur?

Seriöst, kan moderatorerna bara stänga trådarna när de startas? Så länge flygbolag inte hittar business case för flyg för fyllon, folk utan tandborste eller deodorant, överviktiga, kulturer där spottande är okej, eller säten där fötter på säten/vägg framför dig är okej, så skall väl barn också få flyga i den klass de själva eller deras föräldrar väljer att betala för antingen i form av pengar eller poäng. Jag skulle gärna se det flygbolag som överlever och öppet säger "vi avböjer gärna barnfamiljer som kunder".

Vakna.
 

JohanA

Medlem
Jag tror jag kommenterar i varje dylik tråd. Min ton blir skarpare för varje gång tror jag. Är vi uppe i 10 redan?

Nåja, jag vill flyga business på mina semesterresor och då flyger mina barn med mig. Punkt slut. Det gäller både korta resor och längre resor. Mina barn är 3 och 1 så räkna med både oljud, gråt, springa-runt etc. Ja, jag försöker begränsa det med både ipad, böcker, mutor, hot och godis, men barn är barn. Samtidigt ger det både mig och min fru mer plats så kanske, bara kanske, får en av oss möjligheten att få 5 minuter för sig att äta i lugn och ro. Min fru är varje gång mera värd en lugn måltid än vad du är, tro mig.

Åt er resenärer som har svårt med jobbiga medmänniskor (hör och häpna, barn är också era medmänniskor!) kan jag varmt rekommendera öronproppar eller noice-cancelling hörölurar (som jag förresten använder själv på mina 100+ årliga flygresor). Alternativt, flyg privat. Eller kanske bara titta ut genom fönstret och försök ignorera det? Det gör du på bussen eller tunnelbanan, eller hur?

Seriöst, kan moderatorerna bara stänga trådarna när de startas? Så länge flygbolag inte hittar business case för flyg för fyllon, folk utan tandborste eller deodorant, överviktiga, kulturer där spottande är okej, eller säten där fötter på säten/vägg framför dig är okej, så skall väl barn också få flyga i den klass de själva eller deras föräldrar väljer att betala för antingen i form av pengar eller poäng. Jag skulle gärna se det flygbolag som överlever och öppet säger "vi avböjer gärna barnfamiljer som kunder".

Vakna.
Håller med om allt du skriver utom att trådarna ska stängas.... vore inte bra att stänga trådar bara för att någon/några har olika uppfattningar. Isf skulle inte många trådar vara kvar....
 

niksal

Medlem
Håller med om allt du skriver utom att trådarna ska stängas.... vore inte bra att stänga trådar bara för att någon/några har olika uppfattningar. Isf skulle inte många trådar vara kvar....

Man får gärna diskutera olika åsikter, men det finns en sökfunktion. Kanske man kunde använda en av de befintliga trådarna istället för att öppna en ny varje 6 månader?
 

palmen

Moderator
Man får gärna diskutera olika åsikter, men det finns en sökfunktion. Kanske man kunde använda en av de befintliga trådarna istället för att öppna en ny varje 6 månader?
Det öppnades en ny tråd som vi slog ihop med en befintlig för att inte ha ytterligare en tråd.
Ser du att trådar skapas när det finns en redan är det bara anmäla och skriva vilken tråd den bör slås ihop med (skicka länk) så fixar vi det.

//Moderator
 
Själv beror det mer på vilket humör jag själv är på än personen i fråga, vuxen som barn, för att jag ska irritera mig på uppförandet. Kan komma på mig själv att minnas tillfällen jag både varit irriterad, larvigt munter eller t.om skadeglad över de stackars föräldrarnas kämpande med barnen (som exempel, liknande med fyllon).

Däremot slog det mig att somliga tycker att det är personen som irriterar sig som har ansvaret att ha på sig hörlurar/öronproppar. I andra trådar så stör sig personer på just de som använder öronproppar/hörlurar och konstant hackar fram ett "va? va? va?" när flygvärdinnan ställer en fråga (mat/dryck/etc). Kanske inte har någon direkt relevans till tråden men jag tror nog alltid det är någon som stör sig på något och man kan aldrig göra alla nöjda. Man gör sitt bästa och det får duga.
 

JohanA

Medlem
En viktig grund i diskussionen är att oavsett om man köper en biljett i First, Business eller Economy så köper man aldrig rätten till tystnad eller lugn och ro. Vill man ha det så flyg privatjet eller boka upp alla platser i kabinen.
 

Johan67

Medlem
En viktig grund i diskussionen är att oavsett om man köper en biljett i First, Business eller Economy så köper man aldrig rätten till tystnad eller lugn och ro. Vill man ha det så flyg privatjet eller boka upp alla platser i kabinen.

Betyder det att det även är upp till var och en att välja om man vill ha mörkt eller ljust i kabinen?

Det finns ju ögon-lappar eller så kan man dra en filt över ansiktet.

Jag flög F från JFK - LHR på en dagflygning med BA. Jag hade tillgång till 3 fönster och jag irriterade nog ett antal som ville sova, men jag hade ju valt och betalt för fönsterplats för att få titta ut!
 
Toppen