Senaste nytt

Sittplatser på Lufthansa Airbus A380 - Priority seating? Emergency exit? Eluttag?

mry

Medlem
Jag har nu bokat en resa till SFO 25/9-17/10. På hemvägen flyger vi med SK3714/LH455, och detta är en A380.

Den är bokad i klass L om jag förstår saken rätt, och den ger inte mycket poäng i SAS EB, så jag funderar är det bättre att kreditera den till något annat program?

Är det många som har bokat plats på detta plan för det är inte många platser lediga på detta flyg just nu, eller blockerar de platser som det krävs status hos LH för att välja? (Jag har EBG)

Jag vill gärna sitta där det är mycket benutrymme vid en nödutgång men antar att man måste vara ute långt i förväg för detta eller är de platserna blockerade tills man checkar in?

Det står att alla platser har eluttag, vad är det för typ av eluttag och vad behöver man för konverter för att koppla in sin laptop?
 

agehall

Medlem
LH blockar typ de 10 första raderna i Y för sina egna SEN (och FTL?). Som EBG kommer du inte åt dem innan OLCI öppnar.

Om du vill ha oceaner av plats, så är väl nödutgångarna bäst. Är osäker på om de är blockerade för andra än SEN före OLCI eller inte. Annars är de främre raderna i också rätt bra. Om du kan få yttersäte längst fram i mittenraden så brukar det inte vara så dumt imho, men det är många som inte gillar dem.

Det låter lite otroligt att det skulle vara fullt på en A380 runt de tider du vill flyga redan nu, men vem vet, du kanske prickar något stort event. Då kan det mycket väl vara fullt, annars är det nog mest att det är seatblocking, iaf i främre delen av kabinen.
 

PYRZ

Medlem
LH blockar typ de 10 första raderna i Y för sina egna SEN (och FTL?).
Det låter lite otroligt att det skulle vara fullt på en A380 runt de tider du vill flyga redan nu, men vem vet, du kanske prickar något stort event. Då kan det mycket väl vara fullt, annars är det nog mest att det är seatblocking, iaf i främre delen av kabinen.


Oracle OpenWorld, typ världens största Oracle konferens pågår 2012-09-30--2012-10-04... Men det borde inte påverka hemresan tycker man... Däremot blir det svårt att hitta hotell under denna vecka så boka nu om ni ska bo på hotell.
 
Är det inte ved den tiden Fleetweek äger rum också i SFO?
USA militära styrkor visar upp sig för allmänheten, bla med mycket spektakulära Blue Angels(6 grupp F-18 Hornet) som flyger avancerade flyguppvisningar rakt över SF0.
 
Toppen