Senaste nytt

Giver du drikkepenge ("dricks") i loungen?

Delayed

Medlem
Jag gav faktiskt några kronor i dricks till en diskplockare i loungen i Prag häromdagen som såg ut att ha någon form av hälsoproblem. Tror att det är första och hittills enda gången i en lounge men det kändes rätt på något sätt.
 

Canadien

Medlem
I US lounger dricksar jag en dollar när det är öl/vin som kostar pengar ( premiumsortimentet) för de drycker som är gratis i loungen brukar jag inte dricksa.
 

Wyll

Medlem
I US tar jag alltid mat först och sen ber jag en av loungen personalen som går runt att hämta öl/vin. När de lämnar drycken dricksar jag jämt två dollar. Sen behöver man knappt resa sig för mat. Slänger man med en dollar lite då och då får man knappt vara ifred :)

 

STO-ARN

Medlem
Ang. Dricks i t.ex. UA-lounge i USA: Ifall bemannad bar finns, så finns ibland "Husets Vin & vissa Spritsorter" gratis. (Finare sorter kostar pengar.) Har frågat "Loungeinsläppersonal som säger det är valfritt att lämna dricks för dessa gratisdrinkar". Tycks dock vara praxis att ge nån dollar för en gratisdrink, vilket det ju kan vara värt, för smidig servering...
 

adhoc76

Medlem
1-2 dollar/drink är väl helt normalt där.

Gammalt inlägg, men fortfarande lika aktuellt. 1 respektive 2 dollar är ju inte besvärande mycket pengar. Ändå är 2 dollar dubbelt upp mot 1 dollar. Med tumregeln 1-2 dollar så är väl andemeningen att båda är okej. Tror ni att det uppfattas som "snålt" att "bara" lämna 1 dollar per drink?
 
Det har tom blivit vanligt i Concorde room på Heathrow att lämna dricks. Det är framför allt amerikanare som lämnar.
Senast var det ett enormt fjantande vid matserveringen; irriterande.
 

Mr Carter

Medlem
Jag har besökt ett antal United Polaris lounger och ätit lunch/middag. Jag brukar lämna 5 dollar i dricks men jag har aldrig sett någon annan göra det. Jämfört med att beställa ngt från baren och ge 1-2 dollar i dricks så får jag ju betydligt mer service när jag äter; Drycker, förrätt, varmrätt och efterrätt. Hur gör ni andra?
 

Mr Carter

Medlem
Jag har besökt ett antal United Polaris lounger och ätit lunch/middag. Jag brukar lämna 5 dollar i dricks men jag har aldrig sett någon annan göra det. Jämfört med att beställa ngt från baren och ge 1-2 dollar i dricks så får jag ju betydligt mer service när jag äter; Drycker, förrätt, varmrätt och efterrätt. Hur gör ni andra?
Och just nu ber paret mitt emot att få växla en 20 dollars sedel :)
 

pep

Medlem
Jeg har haft hundredevis af loungebesøg men aldrig betalt drikkepenge, det falder mig slet ikke ind? Har dog set 2 gange, hvs. i DOH (Al Mourjan) og AMM (Crown), at folk gav drikkepenge. Jeg finder det frastødende, underminerende, og ødelæggende. En pris er en pris.
 
Toppen