Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.

agehall

Medlem
Kollade häromdagen med amex. Vouchern är inte personlig. Om någon vill föra över eb poäng till mig är väl inget konstigt det heller?
Vouchern får anses vara personlig eftersom det är dina EB-poäng som måste användas. Att du inte behöver vara den som reser är en annan femma. Däremot är det så som @palmen redan påpekat, inte tillåtet att sälja bonusresor vilket skulle kunna innebära problem för dig om det upptäcks. Dessutom är det, som @Gummaron påpekat, inte möjligt att överföra mer än 100k eurobonuspoäng till dig per år. Sammantaget gör det att ditt upplägg blir svårt.
 

palmen

Moderator
Försäljning, byten, bortskänkes... Allt sådant ska avhandlas i marknadsplatsen och inte i detta delforum.
Försäljning av EB-poäng eller vouchers är under inga omständigheter tillåtna

//Moderator
 

bnr

Medlem
Är det 24h innan som man måste göra ändringar/avbokningar eller är det end of business (17:00) dagen innan?
Har hört olika från olika agenter i Tallinn nämligen.
 

palmen

Moderator
Är det 24h innan som man måste göra ändringar/avbokningar eller är det end of business (17:00) dagen innan?
Har hört olika från olika agenter i Tallinn nämligen.
Det är väl svårt att göra ändringar om avdelningen är stängd. Bara Tallinn som kan göra dessa ändringar, även om man hamnar där på kvällar / nätter så är det inte säkert att de kan göra ändringen
 

bnr

Medlem
Det är väl svårt att göra ändringar om avdelningen är stängd. Bara Tallinn som kan göra dessa ändringar, även om man hamnar där på kvällar / nätter så är det inte säkert att de kan göra ändringen
Låt mig försöka konkretisera. Det är inte riktigt svar på frågan nämligen.

Om jag i min nuvarande bokning har avgång (första flighten) 2016-10-02 08:30, kan jag eller kan jag inte ändra/avboka om jag ringer 2016-10-01 09:00 (när Tallinn öppnar)?
 

palmen

Moderator
Låt mig försöka konkretisera. Det är inte riktigt svar på frågan nämligen.

Om jag i min nuvarande bokning har avgång (första flighten) 2016-10-02 08:30, kan jag eller kan jag inte ändra/avboka om jag ringer 2016-10-01 09:00 (när Tallinn öppnar)?
Om du senast får göra ändring 24h innan så antar jag att du inte kan ringa 23,5h innan och göra ändringen.
 
En snabbsökning på dina datum med 2 vuxna och två barn 1 och 5 år kostade 15636 med Qatar dessutom bra flygtider.
Så avboka blixtsnabbt bonusresan och ta med dig sambon till valfri destination i F istället för en lång lyxweekend när kottarna är hos era föräldrar.

95c05f686889742230d8adc27ea2ae9b.jpg

Ooohh intressant, vi ska till bangkok för att plockas upp och köras till mae phim så det blir lite meckigt att landa på phuket. Men jag inser, efter alla bra svar, att jag borde leta efter resor att köpa och istället spara mina poäng. Låter grymt trevligt med en långweekend i first!

Så nu tänker jag såhär, jag avbokar inte bonusresan nu men letar varje dag efter billiga resor sthlm-bangkok (motsvarande den @JohnnyWilde tipsade om här). Hittar jag en till priser runt 15 tkr så bokar jag av bonusresan... rimligt eller dumt?
 

Timpa

Medlem
Tjena,
Har en bonusresa inplanerad med min sambo.
Rutten är följande:

CPH - MUC
MUC - JFK
JFK - SAL
SAL - BZE

Samma på vägen tillbaka. Datumen är den 4:e november för utresan och den 12:e för hemvägen. För detta ska de ha 4012 kr per person i enbart skatter och avgifter. Tycker det låter helt orimligt med tanke på att en ekonomiresa går på enbart 6 700 för samma datum.

1. Är priset rimligt?
2. Kan jag göra om rutten på något vis för att få ner kostnaderna?

/Timpan
 
  • Gilla
Reactions: Gus

agehall

Medlem
1. Är priset rimligt?
Låter inte helt orimligt iaf.

2. Kan jag göra om rutten på något vis för att få ner kostnaderna?
Flyg mer direkt så kommer flygplatsskatterna att gå ner.

Tycker det låter helt orimligt med tanke på att en ekonomiresa går på enbart 6 700 för samma datum.
Jag förutsätter att du bokat minst business - annars kastar du både pengar och poäng i sjön.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen