Senaste nytt

SAS Diners Club

varva77

Medlem
Dessutom är det ju ett värdelöst kort eftersom det knappt går att använda utanför flyg- och hotellvärlden. Jag ska behålla mitt tills vidare, mest för att det är gratis för mig och att jag har en jäkla massa loungebesök att använda någon gång. Och för att det står "Excellent Member" på mitt danska Dinerskort. Det sista är det starkaste skälet.
Hur länge har man de loungebesök man samlat ihop till? Jag har för mig att det endast är kalenderåret innan som räknas eller kan man "bunkra"?? Om så är fallet kan det vara värt att behålla efter Diamond men annars fyller det ingen funktion alls. Förstår faktiskt inte varför de bara inte lämnar svenska marknaden och drar in alla kort, förutom EB-korten har jag svårt att tänka mig att det är speciellt många där ute (sedan skall de användas också...).
 

olo

Medlem
Problemet med loungebesöken är att de ibland tar så lång tid innan de registreras, så att de registreras på ett senare år. Jag var ex. på Aurora i december, men det registrerades först i maj, och gick då på saldot av loungebesök på året efter. Nu gör det inget då jag fortfarande har över tio stycken kvar, så största problemet är att jag inte vet när jag skall använda dessa besök - framförallt eftersom de bara gäller för mig.

Kanske en BC-resa med fokus att hoppa upp de sista besöken innan årsskiftet?
 

flonken

Medlem
Var kan man se sitt innestående poängsaldo ?
Dras årsavgiften direkt i början av året eller berorodet på när man teckande sig ?

Dom 2 anledningarna till att ha kortet alls försvinner ju så det blir ju till att säja upp det i god tid så man slipper årsavgiften.
Enligt kundtjänst så dras avgiften 1/1 2017, du får tillbaks en del av den när du säger upp kortet.
Jag ska köra slut på mina loungebesök i januari, sen avslutar jag kortet..
 
Vi uppdaterar villkoren den 1 januari 2017 Villkorsändringarna innebär i korthet följande:
  • Förtydligande om att UC får tas löpande under avtalstiden och inte endast vid kreditprövning i punkt 3.
  • Uppdaterad definition av kontantuttag i punkt 4.
  • Kortet får inte användas till köp av flygbiljetter inköpta för vidareförsäljning, se punkt 4.
  • Justering av avsnittet ”Reklamation”, punkt 14, för att förtydliga att det gäller reklamation av obehöriga transaktioner samt reklamation av vara eller tjänst.
  • Möjlighet för SEB Kort att kommunicera med dig via ”annan elektronisk kommunikation” har satts in i punkt 19.
  • Avtalet gäller tills vidare istället för under 12 månader med automatisk förlängning om avtalet inte sägs upp, punkt 22. Det innebär ingen förändring i praktiken för dig som kontohavare.
  • SEB Kort har rätt att säga upp avtalet om det krävs i enlighet med tillämplig lag, myndighetsbeslut, MasterCards regelverk eller SEB-koncernens policy, punkt 22.
  • Förtydligande om att i det fall avtalet sägs upp av SEB Kort har SEB Kort rätt att också säga upp eventuell skuld till betalning, se punkt 22.
  • Information om att en anmälan vid tvist också kan lämnas online genom EU’s Online Dispute Resolution platform i punkt 23.
 

Attachments

  • Namnlöst.jpeg
    Namnlöst.jpeg
    74,3 KB · Visningar: 228
Toppen