Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.

palmen

Moderator
Det här med förkortningar...EBP, du menar Pandion då antar jag?;)
För övrigt undrar jag lite hur funderingarna går kring frågan om vilka som flyger...vad tror du om att googla? Alternativt med tanke på att du vill använda poäng så är Star alliance hemsida och sökfunktionen där ett bra alternativ.
Beklagar om det kan uppfattas som drygt men ibland blir det tröttsamt med frågor som inte föregåtts av någon som helst tankeverksamhet.
No offense men alla har vi varit nybörjare. Tycker man inte att frågan är värdig att svara på är det bättre att inte svara alls eller välja orden lite bättre och på ett trevligt sätt föreslå en Google sökning om det nu är svaret. Finns inga dumma frågor, bara dumma svar...

/Moderator
 

Kimmen00

Medlem
Hej, vet inte om det är i denna eller i tråden posta dina lyckade bonusresor som jag såg någon lyckats boka/hitta award till Seychellerna med EBP. Har sökt men inte hittat inlägget. Någon som kan hjälp med vilka som flyger till Seychellerna ?

Turkish flyger dit och har ofta gått om platser.. Vi valde mellan det eller Mauritius under påsk, blev sistnämnda. 4 platser per flight många datum. Dock krävs bra framförhållning.
 
Välkommen till BusinessClass, @Mynameisstefan!

Det beror på när ni tänker att åka till Thailand.
Om ni planerar att åka till Thailand just det här jul & nyår, får ni glömma att använda poäng dit. Speciellt när ni är tre + en.

Tack för svar!

Ja vi har faktiskt tänkt att åka så snart som nu i början på november. Nu har jag sökt på uniteds hemsida och hittat en lösning, pratat med Talinn (premiär för det också) och bokat en resa. Känns sådär att spendera 180 000 och 8000 SEK men lärdomen är väl att vara ute mer i god tid och då boka smartare.

Bokningen blev såhär:
Till Bangkok: arlanda - bryssel - bangkok med SAS/Thai den 1 november, med dryga 3 timmar i bryssel. Hoppas på en bra star alliance lounge :)
Retur: Bangkok - arlanda direkt med Thai den 15 november

Som förstagångsanvändare av 2-4-1-voucher känns det OK men jag tar gärna förslag på hur jag ska tänka inför nästa års resa, som jag tänker sker ungefär samma period alternativ i februari...

Tar gärna emot kommentarer kring om det är oeffektivt spenderade poäng, det känns nämligen så..
 
Ett alternativ är att flyga med SAS till Hong Kong och ta sedan ett Air Asia flyg därifrån för små pengar.

Tack för tips! En sån bokning var inte möjlig nu, det fanns inga sas-biljetter till honk kong de datumen. Men om jag förstår rätt skulle ju det vara ett grymt alternativ för nästa års resa, då kan vi ju välja att spendera ett par dagar i hong kong som en bra feature :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Tack för svar!

Ja vi har faktiskt tänkt att åka så snart som nu i början på november. Nu har jag sökt på uniteds hemsida och hittat en lösning, pratat med Talinn (premiär för det också) och bokat en resa. Känns sådär att spendera 180 000 och 8000 SEK men lärdomen är väl att vara ute mer i god tid och då boka smartare.

Bokningen blev såhär:
Till Bangkok: arlanda - bryssel - bangkok med SAS/Thai den 1 november, med dryga 3 timmar i bryssel. Hoppas på en bra star alliance lounge :)
Retur: Bangkok - arlanda direkt med Thai den 15 november

Som förstagångsanvändare av 2-4-1-voucher känns det OK men jag tar gärna förslag på hur jag ska tänka inför nästa års resa, som jag tänker sker ungefär samma period alternativ i februari...

Tar gärna emot kommentarer kring om det är oeffektivt spenderade poäng, det känns nämligen så..
Kommer ni nu åka economy? Då hade jag föreslagit att betala istället och spara poäng samt 2-4-1...
 

palmen

Moderator
Tack för svar!

Ja vi har faktiskt tänkt att åka så snart som nu i början på november. Nu har jag sökt på uniteds hemsida och hittat en lösning, pratat med Talinn (premiär för det också) och bokat en resa. Känns sådär att spendera 180 000 och 8000 SEK men lärdomen är väl att vara ute mer i god tid och då boka smartare.

Bokningen blev såhär:
Till Bangkok: arlanda - bryssel - bangkok med SAS/Thai den 1 november, med dryga 3 timmar i bryssel. Hoppas på en bra star alliance lounge :)
Retur: Bangkok - arlanda direkt med Thai den 15 november

Som förstagångsanvändare av 2-4-1-voucher känns det OK men jag tar gärna förslag på hur jag ska tänka inför nästa års resa, som jag tänker sker ungefär samma period alternativ i februari...

Tar gärna emot kommentarer kring om det är oeffektivt spenderade poäng, det känns nämligen så..
Det är väldigt mycket poäng och skatter för att flyga economy. Vad kostar det att köpa biljetter istället?

Jag skulle värdera 180k poäng till minst 18k kronor, så om ni kan köpa biljetter för under 26000 för hela familjen låter det som en bättre deal.

Har ni båda Star alliance guld? Annars kan ni inte ta med 2 barn enligt reglerna i loungerna (bara en förmån i sas lounger med EBG eller högre).
 

Kimmen00

Medlem
Tack för svar!

Ja vi har faktiskt tänkt att åka så snart som nu i början på november. Nu har jag sökt på uniteds hemsida och hittat en lösning, pratat med Talinn (premiär för det också) och bokat en resa. Känns sådär att spendera 180 000 och 8000 SEK men lärdomen är väl att vara ute mer i god tid och då boka smartare.

Bokningen blev såhär:
Till Bangkok: arlanda - bryssel - bangkok med SAS/Thai den 1 november, med dryga 3 timmar i bryssel. Hoppas på en bra star alliance lounge :)
Retur: Bangkok - arlanda direkt med Thai den 15 november

Som förstagångsanvändare av 2-4-1-voucher känns det OK men jag tar gärna förslag på hur jag ska tänka inför nästa års resa, som jag tänker sker ungefär samma period alternativ i februari...

Tar gärna emot kommentarer kring om det är oeffektivt spenderade poäng, det känns nämligen så..

Personligen skulle jag ej "slösa" 180000 p på ekonomi.. Bättre spara ihop 280000 för trip till asien i business med Star Alliance-bolag..
Alt spara och åka med SAS till Asien pga poängrabatten för ungarna..(150000 i business, eller 120000 för plus för 4 st)
 

Jonasa82

Ny medlem
Bokade i förra veckan Arlanda-Phuket i jan i Business class, direkt ner och mellanlandning i Bangkok hem med 3-2-1. Jag och lillgrabben i business class och frugan i economi.
Har ytterligare en kanarieholmarna resa inbokad i november, även den bokad med en 3-2-1.

Har ytterligare en voucher kvar som kommer brinna inne 2016 och inte långt kvar till min andra trigger för 2017.
 
Last edited by a moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen