Senaste nytt

Seoul ett bortglömt resmål som är värt att besöka

Var bosatt i Seoul 96-97. En trevlig stad med mycket att se inom bekvämt avstånd.
Saknar koreansk mat samt det fantastiska klimatet under vår och höst-
 

Henrik_B

Medlem
Någon som vet hur det är med giltighetstid på pass om man inte ansöker om visum? För Japan räcker det med att passet är giltigt under själva vistelsen. Samma för Sydkorea?
Har för övrigt bokat DMZ och JSA turen :)
Hur bokade du turen? Hur lång är den? Har en 22 h transfer på ICN och det vore kul med en DMZ/JSA tur.
 

Juancarlos

Medlem
Har 8 timmar stopover i Seoul i November. Funderar på att åka in och äta lunch på nån härlig restaurang. Nån som har något tips på restaurang och vad är bästa sättet att ta sig in till stan från ICN? Snabbtåg etc?
 

Samosaguas

Medlem

Jönsson

Medlem
Toppen och Tack @Samosaguas De verkar servera lunch oxå :) Hur långt är det in till stan från ICN och vilket är det bästa transportmedlet in?
Ta tåget, taxi kan vara en risk om du ska tillbaka till ICN med begränsad tid.
Vad gäller mat så skulle jag, om jag inte hade varit i Korea tidigare, satsa på någon traditionell restaurang med traditionell koreansk mat.

Hanok (traditional house) restaurants in downtown Seoul | Official Korea Tourism Organization
 

Jönsson

Medlem
Denna restaurang, med rimligt avstånd från centralstationen, kan jag rekommendera för genuin koreansk mat i överflöd, serverat på det traditionella viset. Ta metron från Seoul station mot Anguk på linje 3.

Song Jook Heon (송죽헌)
37-2, Unni-dong, Jongno-gu, Seoul; +82 2 763 4234


Hinner du så har du ockdå det i mitt tycke bästa palatset att besöka i Seoul, Changdeokgung, precis intill.
 
Toppen