Senaste nytt

SAS Diners Club

Alster

Medlem
Så här står det på SAS återförsäljarsida om Diners framtid. Informationen är uppdaterad 23/9.

News:Effective 01JAN17, Changed conditions for SAS EuroBonus Diners Club in SE, NO,
DK (not in FI):

Point accrual will change to 10 points/100 kr spend
Gold members will no longer have the card for free but will be charged the yearly fee
Diamond and Pandion will still have the card for free
The yearly fee will be increased.

Members in DK, NO, SE will be informed about the change in postal letters Sep-Oct 2016.
Med tanke på att kortet inte längre erbjuds för nyteckning så var detta inte nån större chock. Undrar om Diners lägger ner helt i Sverige nu? Kan inte riktigt se hur de ska få någon snurr på detta...
 

Mangostan

Medlem
Med tanke på att kortet inte längre erbjuds för nyteckning så var detta inte nån större chock. Undrar om Diners lägger ner helt i Sverige nu? Kan inte riktigt se hur de ska få någon snurr på detta...
Det undrar jag också. Det måste vara en mardröm att vara säljare på Diners. Det finns ju ingen som helst anledning att inneha ett Dinerskort efter nyår.
-få ställen accepterar kortet
-hög årsavgift förutom för ett relativt fåtal personer med EBD/EBP
-samma låga intjäning som SAS Mastercard

Detsamma gäller deras vanliga kort, som inte erbjuder något utöver det man får hos konkurrenterna, förutom en väldigt sparsam loungetillgång. Det känns som om Diners har gett upp.
 

Mangostan

Medlem
Efter man fått sina Amex vouchrar kan man ju använda Diners och få några gratis loungebesök kommande år.
Visst kan man det, men det måste vara det svagaste försäljningsargumentet jag någonsin har hört.

"Använd vårt kort mot slutet av varje år, när du känner dig klar med konkurrenternas kort. Avstå samtidigt från hälften av de Eurobonuspoäng du kunde ha tjänat in med konkurrentkortet och få ett eller ett par loungebesök "gratis" nästkommande år. Du måste dock betala en hög årsavgift för denna förmån och den årsavgiften tänker vi höja vid årsskiftet."

Nu är det ju ändå inget praktiskt problem längre eftersom det inte går att ansöka om SAS-kortet. Jag kan förstå om man som EBD/EBP behåller kortet som ett reservkort till reservkortet, men för övriga är det bara att ta fram saxen.
 
Efter man fått sina Amex vouchrar kan man ju använda Diners och få några gratis loungebesök kommande år.
Eller använda PP som man får med Amex Platinum/Eurocard platin/Handelsbanken Platinum och säga upp Diners :) jag ser ingen anledning att behålla Diners om dem sänker poängen till 10p/100sek. Dessutom ska årsavgiften höjas med :)
 

Glenn E

Medlem
Eller använda PP som man får med Amex Platinum/Eurocard platin/Handelsbanken Platinum och säga upp Diners :) jag ser ingen anledning att behålla Diners om dem sänker poängen till 10p/100sek. Dessutom ska årsavgiften höjas med :)

Ajdå jag hade inte läst bakåt i tråden.
Detta sätter ju saken i ett helt annat läge.:(
 

Alf

Medlem
Går det nyttja de intjänade loungebesöken nästa år om man säger upp kortet? De borde förfalla väl?

Jag tror du måste visa upp kortet och att det är giltigt. Kortet brukar ju dras varje gång.
Det är ett himla dåligt system för denna förmån, man får inte ta med sig någon familjemedlem eller kollega och använda de intjänade loungebesöken till detta. Det hade varit bättre att man fått elektroniska vouchers för loungebesöken så man kan använda dessa som man vill.
 

mha321

Medlem
Jag tror du måste visa upp kortet och att det är giltigt. Kortet brukar ju dras varje gång.
Det är ett himla dåligt system för denna förmån, man får inte ta med sig någon familjemedlem eller kollega och använda de intjänade loungebesöken till detta. Det hade varit bättre att man fått elektroniska vouchers för loungebesöken så man kan använda dessa som man vill.
Ja, deras system är verkligen "intressant". De har väl fortfarande inte ens fixat ett sätt att se hur många lounge-besök man har till godo, utan vill man veta hu rmånga man har kvar får man ringa och fråga? Går inte via siten? Vill minnas att det skulle "komma snart" när de bytte från fria besök...
 
Toppen