Senaste nytt

Någon som har erfarenhet av uppgradering som Platinum på Accor Le Club

lillemannen

Medlem
Nya Novotel Sukhumvit 20 i Bangkok, Uppgraderad till vån 24 Fint hotell men fortfarande ej helt klart. Luktar en hel del målar färg. Frukost voucher gift

Sofitel Jumeirah Beach, Uppgraderad högt upp och hörn rum med balkong ut mot beachen. Frukost voucher gift

Bokad i båda fallen enklast möjliga utan frukost.
 
Last edited:

blobloblo

Medlem
Sofitel arc de triomphe, bokade luxury room (näst billigaste) och fick ett prestige room (näst dyraste) 3 kategorier högre än vad jag bokade?!
Alla kortförmåner! Väldigt väldigt bra!
 

i6niol

Medlem
Bodde på INK Hotel (MGallery by Sofitel) i Amsterdam under nyårshelgen och blev som guld uppgraderad från ett Deluxrum till en Junior Suite som var mycket trevlig! Allt annat ingick också som drinkvoucher och välkomstgåva i form av en chokladask. På nyårsafton bjöd de dessutom på ett glas Veuve Clicquot i baren vid tolvslaget. Överlag ett mycket trevligt hotell.

IMG_0960.JPG
 

Skoglund

Ny medlem
Sofitel Hyland Shanghai
Bokade billigaste, uppgraderad till corner suite.
Välkomstdrink voucher (blir nog till att prova deras egen öl)
Välkomst bricka på rummet (tapenad, oliver, sötsaker & macroner)
 

Direktorn

Medlem
Precis checkat in på Novotel Kata Avista Kata Beach Phuket. Uppgraderad till Avista Clubrum längst upp. Hotelldirektören kom personligen och tog o hand vid incheckning. Fick inbjudan för hela vistelsen till complementary afternoon high tea med lite smått och gott mellan 15-17. Alla ordinarie Perks fick vi också. (är väl bara drinkvoucher som ingår annars på Novotel) Trevligt trevligt.
 

lillemannen

Medlem
Novotel Sukhumvit 20 Bangkok fick rum högt upp med gift och välkomstdrink.
Novotel Hua Hin fick hörnrum svit högst upp innan roof baren, gift och välkomstgift.
I båda fallen bokat billigaste utan frukost.

Tack Accor då blev jag klar med platinum för 2018
 
  • Gilla
Reactions: olo

Schlaake

Medlem
Bor oftast på Novotel Bangkok Fenix Silom, sedan jag blev platinum alltid uppgraderad till svit, oftast stor fruktkorg, 1 fri kväll i baren har hänt några ggr också. Senast uppgraderad igår.
Imorgon blir det Novotel City Centre i Kuala Lumpur samma där alltid uppgraderad till svit.
Ska däremot bo på Sofitel Sai Gon för första gången på onsdag, får se om det blir ngn uppgradering där.
 

Direktorn

Medlem
Nyss incheckad på Sofitel Kudamm. Besviken då receptionisten meddelade att lounge tyvärr inte kunde ingå på grund av fullbokat?!. Har aldrig hänt mig tidigare som Platinum och är van mycket fin behandling från ett flertal andra Sofitel jag bott på. Extra drinkkuponger (efter lite försiktigt gnäll) och frukost erbjöds dock fast jag bokat billigaste rumskategorin. Ok, men erkänner att jag blev mycket besviken på utebliven lounge. Dessutom var det sista besöket på ett Sofitel som Platinum, nästa år klarar jag inte kraven.
 
Nyss incheckad på Sofitel Kudamm. Besviken då receptionisten meddelade att lounge tyvärr inte kunde ingå på grund av fullbokat?!. Har aldrig hänt mig tidigare som Platinum och är van mycket fin behandling från ett flertal andra Sofitel jag bott på. Extra drinkkuponger (efter lite försiktigt gnäll) och frukost erbjöds dock fast jag bokat billigaste rumskategorin. Ok, men erkänner att jag blev mycket besviken på utebliven lounge. Dessutom var det sista besöket på ett Sofitel som Platinum, nästa år klarar jag inte kraven.

Då skulle du hängt med mig på Novotel i Shanghai igår istället. Uppgradering och loungetillgång trots att jag bara är Guld. Men efter den här helgen så blir jag Platinum. Jag hoppas att det har varit mödan värt.
 
Toppen