Senaste nytt

Finnairs nya business class på långflygningar

Jacob

Medlem
Fick möjlighet att testa Finnairs nya business class för någon dag sedan och var riktigt imponerad.

En kabinkonfiguration med 1-2-1 (på vissa rader 2-2-1) och stolar som blev helt "fully flat" och faktiskt var sköna att sova i.
Väldigt bra för business class!

Reser man ensam och har en fönsterplats där själva stolen är bredvid fönstret (och "bordet" mot mittgången) blir det väldigt privat och ostört.

Ordentligt reportage kommer givetvis inom kort, men här är ett litet bildsmakprov under tiden.

IMG_3569.jpg

IMG_3604.jpg
 

Senator

Moderator
Jag tror detta är exakt samma produkt som LX har på sina A330-300 och A340-300. En bra produkt, men känns som man sover i en "cocoon" när man glider ner under stolen framföre...
 

Jacob

Medlem
Tjenare,
Är dessa redan i operation? Isådana fall, vet du på vilka linjer AY använder dem?
Tackar!!
Bilderna är egentagna, så yes, stolarna är i bruk... ;)

Jag åkte Helsingfors-Bangkok tur och retur. Vet inte om stolarna installerats på alla flygplan, men om inte utgår jag från att de prioriterat de viktigaste linjerna som Bangkok, Hong Kong och Tokyo.
 

JonW

Medlem
Man glider inte ner under stolen framför, utan sover med fötterna helt flat i hans side console.
Bilden visar en solo seat i högra raden. Själv föredrar jag solosätena i vänstra raden. Där har man en bred side console på varje sida och får därför enormt mycket både golv- och bänkyta och en lite suiteliknande känsla.
 

henrik l

Medlem
Bilderna är egentagna, så yes, stolarna är i bruk... ;)

Jag åkte Helsingfors-Bangkok tur och retur. Vet inte om stolarna installerats på alla flygplan, men om inte utgår jag från att de prioriterat de viktigaste linjerna som Bangkok, Hong Kong och Tokyo.

Jag åker den 7/10 till HKG med en 330:a, men det verkar fortfarande vara den gamla konfigurationen på den (2+2+2). Hem blir det med en 340:a och det verkar som att alla 340 fortfarande har den gamla konfigurationen)
 
Last edited:
Toppen