Senaste nytt

Förändringar i SAS EuroBonus American Express®

Jag hoppas verkligen inte du har rätt utan att det fortsätter vara fina förmåner även om jag inte tror att dom skulle våga ta bort 2-4-1 vouchern då det lockar för mycket storspendare skulle jag gissa :)
 

Ricci

Medlem
På tal om nya betalningsförmåner på Amex.

Jag kör många utgifter för mina arbetsresor genom Amex elit, men deras korta kredittid 14dagar är ett gissel för mig och jag får personligen ligga ute med pengar vissa veckor.
Är det någon som vet vad det kostar att få samma kredittid som på SAS MC dvs innevarande månad + 30dagar?
 

mha321

Medlem
På tal om nya betalningsförmåner på Amex.

Jag kör många utgifter för mina arbetsresor genom Amex elit, men deras korta kredittid 14dagar är ett gissel för mig och jag får personligen ligga ute med pengar vissa veckor.
är det någon som vet vad det kostar att få samma kredittid som på SAS MC dvs innevarande månad + 30dagar?
Det har väl överhuvudtaget inte gått tidigare? Men det låter som det är det som ska införas ni - återstår väl att se om det faktiskt ska kosta något eller om de lägger sig på samma nivå som de andra som standard.
 

agehall

Medlem
Är det någon som vet vad det kostar att få samma kredittid som på SAS MC dvs innevarande månad + 30dagar?
Sist jag frågade om det så krävdes företagskort och för att få det behövde företaget ta ut 30 st elite kort eller något sådant. Kändes inte riktigt som det var en bra lösning.

Mitt resonemang här är att om man vill använda sitt kort i tjänsten så går man ta smällen att ligga ute med lite pengar.
 
På tal om nya betalningsförmåner på Amex.

Jag kör många utgifter för mina arbetsresor genom Amex elit, men deras korta kredittid 14dagar är ett gissel för mig och jag får personligen ligga ute med pengar vissa veckor.
Är det någon som vet vad det kostar att få samma kredittid som på SAS MC dvs innevarande månad + 30dagar?
Brytpunkten för mitt Amex (jag fick en annan men ändrade) är ca den 15e och det skall betalas i slutet av månaden. Jag gör mina reseräkningar i mitten av månaden, och får ersättningen i slutet av månaden. Det innebär att jag använder Amex fram till den 10'e 11'e varje månad, och använder SAS MC tills det 16e, så Amexet ligger bara nere i några dagar.
 

Ricci

Medlem
Brytpunkten för mitt Amex (jag fick en annan men ändrade) är ca den 15e och det skall betalas i slutet av månaden. Jag gör mina reseräkningar i mitten av månaden, och får ersättningen i slutet av månaden. Det innebär att jag använder Amex fram till den 10'e 11'e varje månad, och använder SAS MC tills det 16e, så Amexet ligger bara nere i några dagar.
Lite så kör jag också brytbunkt 16e och betalning den 30e. Detta gör att det är denna period som Amex elit används och den andra halvan SAS MC.
Det tråkiga är när man vill vara ute i god tid och boka flygbiljetter att man får ligga ute med egna pengar. Men det är så sant som @agehall skriver det är smällar man får ta om man använder sitt privata kort för reseräkningar.

Edit: Jag har förstås ett Amex Corp också, men.....
 
Last edited:
Lite så kör jag också brytbunkt 16e och betalning den 30e. Detta gör att det är denna period som Amex elit används och den andra halvan SAS MC.
Det tråkiga är när man vill vara ute i god tid och boka flygbiljetter att man får ligga ute med egna pengar. Men det är så sant som @agehall skriver det är smällar man får ta om man använder sitt privata kort för reseräkningar.

Edit: Jag förstås ett Amex Corp också, men.....
Ok, jag kanske har det lite annorlunda då jag skriver reseräkningar på utläggen när jag betalar dem och inte när jag rest. Och jag har ett Amex corp också som jag alltid kör taxi och smågrejer med (det kommer in automatiskt i vårt expense system).
 
Toppen