Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

hallgren

Medlem
Det beror ju på vad man definierar som livsmedelsbutik. Har ingen inblick över hur många ICA-butiker som valt att acceptera Amex så det är ett stort mökertal för min kunskap i frågan.
En butik som folk handlar mat i kanske? Jag har inte stött på en enda ica i uppsala- eller stockholmsområdet som inte tar amex. Den enda ica jag har varit i öht som inte tagit amex var i Lofsdalen.
 

Axel55

Medlem
En butik som folk handlar mat i kanske? Jag har inte stött på en enda ica i uppsala- eller stockholmsområdet som inte tar amex. Den enda ica jag har varit i öht som inte tagit amex var i Lofsdalen.

Delar den uppfattningen, mycket ovanligt att livsmedelsbutiker i Sverige inte accepterar Amex, speciellt i storstäderna. ICA kan jag inte minnas att jag har stött på en affär som inte accepterar Amex.
 

palmen

Moderator
Du har ju alla små lokala butiker av typen "närbutik", där tror jag det är rätt få som tar Amex. Sen finns ju bensinmackar, 7 eleven och liknande som säljer livsmedel, ska dessa definieras som livsmedelsbutik?
Vad det gäller 7 eleven funkar Amex på vissa, den som ligger vid taxistoppet vid centralen under bron tog inte Amex medan den uppe mitt emot Griffins steakhouse tar Amex.
 

Bryant

Medlem
Air Berlin tar inte Amex när man bokar på deras hemsida. De har valet att betala via PayPal, men har man ett Amex inlagt där går inte köpet igenom.
 
Toppen