Senaste nytt

SAS Friends & Family 28 september - 8 oktober 2016

Vic

Medlem
Någon som har koll på ifall VIP Plus-biljetterna inom Europa är avbokningsbara som innan, eller om de motsvarar Plus Saver?
Det varierade, konstigt nog, för mig. I biljettvillkoren, dvs. under detaljer, stod vissa som återbetalningsbara utan reservation och vissa stod som återbetalningsbara mot en avgift. Blev inte riktigt klok på varför. Kollade kanske 8-10 huvudstäder i Europa olika datum under kampanjperioden så minns inte spontant vilka som hade med resp. utan avgift men såg inget direkt mönster. Verkar alltså finnas olika bokningsklasser inom VIP Plus-biljetterna.
 
Last edited:

Smuffe

Medlem
Hittade svaret när jag skrollade ned:
Limited campaign fares during 15 December, 2016 to 10 January, 2017.

Är det någon som kan se "Visa månadskalender"?

Välj ett datum som det inte avgår några flighter, då kommer kalendern upp.
Jag ser även priser till Hong Kong ända fram till 3 april för 1698kr enkel.
Från Hong Kong för 1906kr t.o.m. 31 mars. :)
 

Smuffe

Medlem
Då jag bor i Manila så fokuserar jag på Asien...

Stockholm - Tokyo har pris på 2177kr fram till och med 20 februari.
Retur för 2243kr fram till och med större delen utav februari och enstaka datum för 2498kr. Finns dock priser för 2498kr även den 11:e och 18:e mars.

Shanghai:
Utöver januari (förutom 11, 16 och 17/1) så ligger billigaste per enkel PVG - Stockholm på 2186kr, fram till i mars, sista datum 25/3 på torsdagar till lördagar.
ARN till PVG: 2227kr
Januari: 8-13:e, 17+18:e samt 22/1.
Från 13-28 februari, större delen utöver 17 + 18:e då priset är 2958kr.
Hela mars utöver 4/3, 18/3 samt 25/3. Dock 17+24/3 för 2959kr.
Sista datum är: 1-4 april då är priset 2227kr.
 
Välj ett datum som det inte avgår några flighter, då kommer kalendern upp.
Jag ser även priser till Hong Kong ända fram till 3 april för 1698kr enkel.
Från Hong Kong för 1906kr t.o.m. 31 mars. :)

Smuffe, tack för tipset men jag lyckas inte få till det. Jag får bara fram nedanstående och när jag klickar på tillbaka kommer första sökrutan upp utan "Visa månadskalendern" kryssrutan. Testat med Paris, Bologna med samma resultat. Vad missar jag?
upload_2016-9-29_23-7-52.png
 

Smuffe

Medlem
Smuffe, tack för tipset men jag lyckas inte få till det. Jag får bara fram nedanstående och när jag klickar på tillbaka kommer första sökrutan upp utan "Visa månadskalendern" kryssrutan. Testat med Paris, Bologna med samma resultat. Vad missar jag?
Visa bifogad bild 56826

4 nov kostar 1450kr med retur 6 nov 7651kr...

3 nov, 1890kr med retur 5 nov 1650kr finns.
10-12 samma...

En testbokning 3-5/11 visar totalt 3450kr, 9000 poäng för basic EBG och 11250 för ENG/EBD.
Jag kommer vidare till där du skriver in dina uppgifter osv.

Gå in på FlySAS - V.I.P. booking
Copy/paste: sas70 i lösenfältet, sök från STO till HKG (som alternativ ovan) och visar det endast 3 dagar per avresa/hemresa, sök slutet av december och så dyker kalendern upp där du går fram och tillbaka mellan månaderna för att visa alla priser.

Välj de datum du vill resa, klass (Samma datum som ovan visar SAS VIP Plus 2590kr ARN - HKG och 2090kr HKG - ARN) och så fortsätter du med NÄSTA för att komma till infosidan och sedemera avsluta köpet.

Bör vara exakt identiskt med övriga destinationer i Asien/USA/Europa/Skandinavien osv.

Själv försöker jag pussla ihop det billigaste alternativet (HKG-ARN-HKG) men minimalaste priset Manila-HKG-MNL helgen efter den inofficiella träffen i Hong Kong 3-4 december.
Mer miles till Turkish och ett kul break från vardagen i Manila.

Enjoy!
 
Toppen