Senaste nytt

Live rapport: Oslo - Miami med SAS

BusinessClass

Redaktör
Av: Palmen Idag inviger SAS sin Miami som ny destination med avgångar från Oslo och Köpenhamn (4 respektive 3 dagar i veckan). Med dessa två nya linjer kommer SAS dagligen att flyga till Miami och har en kapacitet på ca 190.000 platser per år. Ordinarie pris för resande från Stockholm ligger på ca 5500 kronor,…
 

jsn

Medlem
God tur! Jag hoppas du får tillgång till mer än din fair share av internetkapaciteten ombord så du kan uppdatera ofta och med mycket bilder :)
 

palmen

Moderator
Det var grymt bra fart på wifi ombord tills de gick ut över högtalarna med att wifi nu går att använda. Fungerar dock helt ok nu.

Efter ankomst från Stockholm var det en promenad på 2 minuter till gaten för sas flight till Miami. En DJ spelade och det erbjöds amerikanska pannkakor och smoothies.
Boarding började 40 minuter innan och jag var bland de första ombord. Trevligt att de bjöd oss i plus på champagne som pre departure drink.

Innan takeoff blev det en vattensalut från brandmännen på Gardemoen innan vi taxade vidare ut till startbanan.

Dagens flight är helt full och vi befinner oss just nu mellan Bergen och Trondheim, snart ute över Atlanten. Kapten meddelar nu att Miami välkomnar oss med ca 25 grader och sol, lite skillnad mot regnet i Stockholm tidigare idag.

Lite långsamt att ladda upp bilder för tillfället tyvärr.
 

palmen

Moderator
Nu är lunchen avklarad och vi väntar på servering av kaffe. 2 rätter att välja på, kyckling med ris eller torsk. Blev kyckling för min del.
I plus får man även en liten förrätt och efterrätt. Någon form av "toast skagen" på mörkt bröd, smakade som vanligt väldigt bra. Tyvärr kan jag inte uttala mig om kakan i och med att den saknades på min bricka. Tyckte väl att det var lite mycket ledig plats när jag fick brickan.

Vi har nyss lämnat Island bakom oss och det är mer eller mindre molnfritt. Perfekt flygväder för mig som gillar att titta ut.
 
Toppen