Senaste nytt

Länka Starwood Preferred Guest med Marriott Rewards

Homer

Medlem
Man har även bestämt hur konverteringskursen skall se ut, detta tror jag iofs läckte ut redan igår.

Beroende på vad man vill göra med hotellpoängen är detta lite intressant, speciellt om man vi konvertera poängen till flygmil. Säg att du sitter med
60 000 Marriott Rewardspoäng. För du över dessa till SPG, blir det 20 000 p. Dessa kan sedan göras om till flygmil där det kommer en bonus på 5000 p, dvs till de flesta program får du in 25 000 miles. Går du åt andra hållet, skickar 20 000 SPG poäng till Marriott, så blir det 60 000 p. Men för att få ut 25 000 miles hos t ex BA och måste man växla in 70 000 Marriott-poäng. Är det så att växlar in 70 000 p till M&M eller Krissflyer blir det enbart 17 500 miles.


Finns ju även den här möjligheten
Marriott Travel Packages are a great deal for SPG
 

MS!

Ny medlem
Kanske en dum fråga och osäker på en den passar sig här men jag testar. Har SPG Platinum sedan länge, ska jag länka mot Marroitt Rewards eller Ritz Carlton Rewards? Är det samma eller olika program, har av förklarliga skäl sällan kikat på Marriott/RC men kan ju vara kul nu som Platinummedlem.

Tacksam för era kunniga inspel...
 

Per N

Medlem
Jag har länkat mitt SPG Platinum mot Ritz Carlton Rewards men som jag förstått så är det ingen skillnad i förmåner om man länkar till det ena eller det andra. Under en kort tid levde jag i förhoppningen att Platinum på Ritz Carlton betydde automatisk tillgång till lounge men det var förstås för bra för att vara sant.
 

henrik l

Medlem

Den är ju ännu bättre om man har bunkrat upp poäng. Har inte greppat den riktigt tidigare, tyckte den "för bra för att vara sann":) Är man lite uthållig kan man ju även köpa på sig Marriottpoäng 50 000 p/625$. 50 000 Avios eller AAdvantage + 7 nätter på "rätt" hotell för 2500$ kan bli en hyfsad deal om dollarn kryper ned lite.
 

rvarttinen

Medlem
Intressant! Ska kolla nästa gång vad det kan ge med mitt SPG Gold på ett Marriott. Har man även förmåner på hotellet även om man inte bor där?
T.ex. SPG ger poäng eller rabatt om du äter på restaurangen på ett Starwood-hotell, utan att behöva bo där. Har gjort det några gånger på bland annat Sheraton Stockholm. Finns ett Marriott Courtyard inte långt ifrån där jag bor och de gör bra räkmackor ... :)
 

mha321

Medlem
Tror inte Marriott har några förmåner som gäller när man inte bor där. Och dessutom brukar de flesta förmåner inte gälla på courtyard. Så just den skulle jag inte hoppas alltför mycket på.

Men intressant att veta att SPG ger poäng även när man inte är där, det hade jag inte koll på. Då ska jag se till att ta med mig med SPG-kort :)

Är det någon som fått ett fysiskt kort efter matchning, förresten? Åt någotdera hållet?
 

Sleipner

Medlem
Är SPG Guld och länkade mot Mariott vilket blev Guld direkt, men Mariotts Guld mot United blev inget - inte "ens" Silver som jag förstår måste man vara Platinum på Mariott?

Nu är jag ifs Guld på SA så man har tillgång till United Club den vägen men ändå..
 
Toppen