Senaste nytt

Swiss i Europa under en dag

Malu

Medlem
I morgon fredag kör jag en liten tripp för att njuta av Swiss C-klass inom Europa och samtidigt få 18000 miles till M&M, vilket är helt OK med tanke på biljettkostnaden 4860 kr. (3,7 miles per krona i C-klass.) Med lite tur hinner jag skriva "on the fly" om hur det går, men som ni ser så är det inga långa tider mellan flighterna:

ARN 0945 1210 ZRH LX1249
ZRH 1250 1405 NCE LX568
NCE 1445 1600 ZRH LX569
ZRH 1635 1855 ARN LX1254

Just nu är jag incheckad och har utskrivna boardingkort för alla flighter, så där borde det inte bli problem. Någon som har koll på Nice - går det lätt att göra en turnaround där, eller ska man passera security?

Angående poängen så är det 2000 per leg, 25% i SEN-bonus på det samt 4000 extra ARN-ZRH-ARN som "myRoute", vilket ger totalt 2500*4+4000+4000=18000. Biljetten är en Swiss Business Saver.

Återkommer med själva rapporten. Stay tuned. ... ;)
 
Last edited:

joemume

Medlem
Nice är en mycket liten flygplats, men jag är osäker på hur transiten ser ut. Ser fram emot en trip report, Swiss är underbara!
 

ACervin

Medlem
Vi kanske kan ses i loungen i ZRH. Flyger från CPH 0940 och sedan vidare till SFO 1305 med LX38. Grön carry on med BC tagg. Fast jag kanske är utanför Schengen?
 

Malu

Medlem
Jo, vi får se hur det blir med loungen. Ibland kan man vara framme före tidtabell. ;)
Någon övernattning i NCE fanns det inte riktigt tid till. Familjen tycker att man är galen nog som det är...

Nu sitter jag i alla fall i SAS Scandinavian lounge på ARN, tillsammans med en massa USA-resenärer. RIktigt trångt just nu och till och med kö till kaffeautomaten. En ganska blåsig morgon med gråa moln här i stockholmsområdet, men ibland bryter solen igenom. Zürich-flighten går från gate 16 och ser ut att vara på tid, vilket jag är glad för.
 

MarcusC

Medlem
Imponerande tripp..kanske du hinner med 2 minuter på rivieran i friska luften ;).

Lounge besök blir som AHO skriver nog korta..kanske 5 minuter i ZRH innan NCE ;)....
 
Last edited:

ACervin

Medlem
Hmmm, jag tittade inte så noga på det tighta schemat. Sitter nu i Panorama loungen i Zürich. Dom håller på att bygga ut, lite rörigt just nu, dessutom har jag precis upptäckt Swiss röda frukost geggamoja müsli på byxorna. Men fin utsikt.
 

Malu

Medlem
Hej på er. Det blev ganska tight i Zürich till slut, då vi fick ett hold-läge
Innan inflygningen. Sitter nu i 5F på nästa leg, fullt flyg till NCE.
Är det filmfestival i närheten, eller? Jag passar på att ta lite kort innan
Takeoff. Vi hörs!
 
Toppen