Senaste nytt

Göteborg till Sydney via Vietnam

hagward

Medlem
Hej!
Jag sitter och skissar på en resplan åt mina föräldrar i Göteborg som ska komma och hälsa på i Australien över jul, efter två veckor här nere åker de till Vietnam, och stannar där till mitten av mars.
Jag har hittat ett jättebra alternativ när jag sökt med Matrix ITA, lyckas dock inte hitta de matchande biljetterna hos någon onlineresebyrå (har försökt med Firefox verktyg).
Är det någon som vet varför? Eller har något annat bra alternativ?
Jag bifogad en PDF med min sökning.

  1. Varifrån vill du börja din resa? Göteborg
  2. Var är din destination? Sydney, med stop over i Danang, Singapore, Kuala Lumpur eller Bangkok på ditvägen i ett par dagar. Sedan från Sydney den 30:e december till Danang, slutligen hem tillbaka till Göteborg från Danang någon gång i mitten av mars.
  3. När vill/behöver du resa ut? 11:e december +/- 2 dagar
  4. När vill/behöver du komma hem? Flexibel, någon gång i mitten av mars.
  5. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  6. I vilken kaninklass? Ekonomi
  7. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Spelar ingen roll, men blandar helst inte in Airasia och Scoot.
  8. Vad är din budget? (per person) 12.000 skulle vara drömmen.
  9. Vad är det viktigaste för dig? Pris, inte alltför långt byten.
  10. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Se punkt 2.
Något att bita i! Väldigt tacksam om någon har tid och lust att titta på detta!
 

Attachments

  • Matrix.pdf
    93,2 KB · Visningar: 513

E.K

Medlem
Om jag hade skissat på något liknande så hade jag personligen börjat på Vietnam Airlines hemsida och laborerat med multicityalternativet.
Nackdelen är att man inte kan boka från Göteborg till Sydney men man kan alltid boka en separat biljett för att positionera sig.

Vietnam Airlines flyger närmast från Frankfurt, Paris och London. Kollade snabbt vad en ToR skulle kosta på dina datum och London verkade billigast med ett pris på under 840 GBP per person till Sydney.
Sen är frågan vad stop over i Danang på hemresan medför i merkostnader.

Tänk också på att december är en lurig avresemånad med SNÖ. Jag skulle åka dagen innan för säkerhets skull om man har separata bokningar.
 
Last edited:

hagward

Medlem
Tack EK!
Jag har hittat liknande pris om jag delar biljetten i två bokningar, en med Etihad/Air Berlin från Göteborg till Bangkok, och hem Saigon till Göteborg (4500 kr) och sedan Vietnam Airlines från Bangkok till Sydney via Saigon, retur från Sydney till Danang (också via Saigon) (7000 kr).

Dock skulle det vara toppen om det gick att boka den sökningen jag gjorde genom Matrix. Försöker förstå varför det inte går.
 

Dr. Miles

Expert
Hej!
Jag sitter och skissar på en resplan åt mina föräldrar i Göteborg som ska komma och hälsa på i Australien över jul, efter två veckor här nere åker de till Vietnam, och stannar där till mitten av mars.
Jag har hittat ett jättebra alternativ när jag sökt med Matrix ITA, lyckas dock inte hitta de matchande biljetterna hos någon onlineresebyrå (har försökt med Firefox verktyg).
Är det någon som vet varför? Eller har något annat bra alternativ?
Jag bifogad en PDF med min sökning.

  1. Varifrån vill du börja din resa? Göteborg
  2. Var är din destination? Sydney, med stop over i Danang, Singapore, Kuala Lumpur eller Bangkok på ditvägen i ett par dagar. Sedan från Sydney den 30:e december till Danang, slutligen hem tillbaka till Göteborg från Danang någon gång i mitten av mars.
  3. När vill/behöver du resa ut? 11:e december +/- 2 dagar
  4. När vill/behöver du komma hem? Flexibel, någon gång i mitten av mars.
  5. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  6. I vilken kaninklass? Ekonomi
  7. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Spelar ingen roll, men blandar helst inte in Airasia och Scoot.
  8. Vad är din budget? (per person) 12.000 skulle vara drömmen.
  9. Vad är det viktigaste för dig? Pris, inte alltför långt byten.
  10. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Se punkt 2.
Något att bita i! Väldigt tacksam om någon har tid och lust att titta på detta!
Eftersom det är en British Airways fare, skulle jag rekommendera dig att ringa till British Airways för att boka en sådan komplicerad bokning.
 
Toppen