Senaste nytt

Kompensationstråden – hotell

Impendill

Medlem
Stad: Munchen
Hotell: Hilton Munich City
Problem: Se inlägg ovan
Kompensation: A complimentary (1) night stay in a standard room at a Hilton of your choice
Klagomål framfört: ja, efter hemkomst.
Kompensation föreslagen av: Hilton via email.

Kommer eventuellt till användning inför kommande resa till Nya Zeeland i vinter. Ska välja ut hotellet noga för jag antar att det gäller på vilket Hilton som helst oavsett prisklass.

Det tog en dag från det att jag fick svar på mail av Hilton tills dess att vouchern fanns att hämta på DHL-ombud med expressfrakt från Skottland.
Bra jobbat där!
 

Valley

Medlem
Le Meredien, Hamburg
Rummet inte klart i tid vid incheckning.
Receptionisten försåg oss med champagne i baren som liten ursäkt
 

henrik l

Medlem
Aloft, Bangok
Rummet, en svit inte klart i tid vid incheckning, kl 3. Gick typ en kvart till, inget hände, så jag bad om en drink voucher och fick det.
Statuslös vid till fället.
 

henrik l

Medlem
Stad: Bangkok
Hotell: Aloft
Problem: Bonus (3000 p) för svit dök inte upp på kontot
Kompensation: 3000 p
Klagomål framfört: Via mail efter några veckor när poängen inte dök upp, sedan tog det betydligt längre tid än utlovat att få in poängen vilket jag vänligt påpekade,
Kompensation föreslagen av: Ingen kompensation diskuterades
Kompenserades av: Kundtjänst
Staus: Hade blivit guld när poängen inte kom in.
 

Sleipner

Medlem
Stad: Lund
Hotell: Clarion Collection Planetstaden
Problem: Vaknade 03:00 av att en helt naken man kom in i hotelrummet utifrån, blev "överfallen" i sängen!
Kompensation: uppgradering till svit samt uppgraderad till svit nästa vistelse och fri hotellnatt
Klagomål framfört: Receptionen och Manager
Kompensation föreslagen av: ägaren av hotellet
Kompenserades av: ägaren av hotellet
Status: ingen
 

taxvalp

Medlem
Stad: Lund
Hotell: Clarion Collection Planetstaden
Problem: Vaknade 03:00 av att en helt naken man kom in i hotelrummet utifrån, blev "överfallen" i sängen!
Kompensation: uppgradering till svit samt uppgraderad till svit nästa vistelse och fri hotellnatt
Klagomål framfört: Receptionen och Manager
Kompensation föreslagen av: ägaren av hotellet
Kompenserades av: ägaren av hotellet
Status: ingen

Jisses! Hur gick det till? Hade han nyckel? Det känns som ett mycket legitimt klagomål...
 

Sleipner

Medlem
@taxvalp Hotell personalen /Security tror att dörren till uteplatsen inte var stängd ordentligt, detta var på nedre plan
det händer i bland att låset inte "klickar i" tydligen

Riktigt obehagligt faktiskt - han gick emot sängen direkt - tog bara en sekund
jag reagerade på att gardinen rörde sig och att något lät, man är inte så observant 03.00 direkt

"brottade" ner han på sidan och skrek va fan han höll på med - ingen kontakt alls..Helt näck inte en tråd på kroppen UTIFRÅN! kom han dessutom
greppade byxor och Rolexen sen sprang upp till Receptionen, sen gick hela drevet i gång, Hotellen har väl någon slags plan vid händelser för hon greppade telefonlistor och var i kontakt med Manager direkt

De skickade upp mig i sviten direkt, tror polisen kom tydligen vägrade han lämna hotelrummet!?
Sov inte så bra efter det direkt, skulle ha möten sen dan efter

Helt sjukt då det enda man vet när man bor på hotell är att man är trygg eller att ingen obehörig kan komma in, undantaget obskyra platser då förstås
 

trekker

Medlem
@taxvalp Hotell personalen /Security tror att dörren till uteplatsen inte var stängd ordentligt, detta var på nedre plan
det händer i bland att låset inte "klickar i" tydligen

Riktigt obehagligt faktiskt - han gick emot sängen direkt - tog bara en sekund
jag reagerade på att gardinen rörde sig och att något lät, man är inte så observant 03.00 direkt

"brottade" ner han på sidan och skrek va fan han höll på med - ingen kontakt alls..Helt näck inte en tråd på kroppen UTIFRÅN! kom han dessutom
greppade byxor och Rolexen sen sprang upp till Receptionen, sen gick hela drevet i gång, Hotellen har väl någon slags plan vid händelser för hon greppade telefonlistor och var i kontakt med Manager direkt

De skickade upp mig i sviten direkt, tror polisen kom tydligen vägrade han lämna hotelrummet!?
Sov inte så bra efter det direkt, skulle ha möten sen dan efter

Helt sjukt då det enda man vet när man bor på hotell är att man är trygg eller att ingen obehörig kan komma in, undantaget obskyra platser då förstås
Usch, later riktigt obehagligt. Detta visar pa hur viktigt det ar att bo hogt upp pa hotell dar det inte ar lika latt for nagon att smita in.
 

henke12

Medlem
@taxvalp Hotell personalen /Security tror att dörren till uteplatsen inte var stängd ordentligt, detta var på nedre plan
det händer i bland att låset inte "klickar i" tydligen

Riktigt obehagligt faktiskt - han gick emot sängen direkt - tog bara en sekund
jag reagerade på att gardinen rörde sig och att något lät, man är inte så observant 03.00 direkt

"brottade" ner han på sidan och skrek va fan han höll på med - ingen kontakt alls..Helt näck inte en tråd på kroppen UTIFRÅN! kom han dessutom
greppade byxor och Rolexen sen sprang upp till Receptionen, sen gick hela drevet i gång, Hotellen har väl någon slags plan vid händelser för hon greppade telefonlistor och var i kontakt med Manager direkt

De skickade upp mig i sviten direkt, tror polisen kom tydligen vägrade han lämna hotelrummet!?
Sov inte så bra efter det direkt, skulle ha möten sen dan efter

Helt sjukt då det enda man vet när man bor på hotell är att man är trygg eller att ingen obehörig kan komma in, undantaget obskyra platser då förstås

Usch, verkligen obehagligt värre!
 
Toppen