Senaste nytt

Någon som har erfarenhet av uppgradering som Platinum på Accor Le Club

Voyageur

Medlem
Efter 2 år som Platinum på Accor tog jag en första natt på Ibis, Ibis Hong kong sheung wan central. Uppgraderad från billigaste till bay view med direkt vy över hela bukten. Drink vouchers och välkomsdrink på rummet. Det bästa av allt, första gången personalen själv frågat pch insisterat på sen utcheck. Brukar alltid få böna och be om en timme eller två tom på Sofitels. Ah och kostnaden för rummet var 450hkd per natt :)
 
Last edited:

Award380

Medlem
Jag är Platinum och finns det ett Accor-hotell dit jag reser så är det ett förstahandsval.

  • Sofitel - alltid på topp.
  • Novotel - alltid på topp.
  • Mercure - oftast på topp.
Jag ska nu till Berlin och blir lite osäker på om man får alla Platinum-förmåner eller inte - det har ju antytts i någon tråd att så inte är fallet!
 

Voyageur

Medlem
VIE Mcgallery by Sofitel Bangkok. Accor plat. bokat bilöigaste rummet uppgraderad en nivå till svit. Magnifik svit redan på "bas" nivå, säkert 70-80kvm. Inrett med bra smak och framför allt tyst. Fick en gratis moddag exkl alkohol i restaurangen samt gratisdrink. Bra bemötande från incheck och bra notering av status.

Mercure Siam Bangkok. Förmodligen Bangkoks mest understated hotell. Ligger alltjämt runt 400kr natten. Otroligt centralt vid alla shoppingcenter och direkt access till skytrain.
Fick mail dagen innan där jag hälsades välkommen tillbaka igen (fast jag senast bodde där för 1 år sedan). Alltid full recognition som Platinum. Uppgraderad till exec rum högst upp, lounge access, välkomst drink mm. Bästa av allt, en otroligt avslappnad lounge men med bra service och förmodligen Bangkoks bästa terass och vyer....bifogar bild. Extra plus att minibar ingår på exec floor samt kaffemaskin :) kommer förmodligen aldrig mer utnyttja andra hotell i stan.
20160804_185511.jpg
 

SNIFF

Medlem
Jag är Platinum och finns det ett Accor-hotell dit jag reser så är det ett förstahandsval.

  • Sofitel - alltid på topp.
  • Novotel - alltid på topp.
  • Mercure - oftast på topp.
Jag ska nu till Berlin och blir lite osäker på om man får alla Platinum-förmåner eller inte - det har ju antytts i någon tråd att så inte är fallet!

Accor platinum.
Är i Berlin nu, Sofitel Kü'Damm. Billigaste rummet till svit på översta våningen.
Loungen är under ombyggnation så de har en temporär sådan på första våningen, inbjuden dit vilket fall som helst.
 
Novotel Citygate Hong Kong - Bokade tre nätter (17-20 sep) Superior room. Uppgraderad till Executive med tillgång till loungen. Drinkbiljett. Makrons och finvatten på rummet.
 

Direktorn

Medlem
Sofitel Dubai Jumeirah Beach. Uppgraderad från enklaste rummet till Luxury Room med ostörd utsikt mot Palmen. Fick checka on 10:30 och frukost bjöds i loungen redan vid check in. Guest Manager kom personligen och hälsade.
 
Toppen