Senaste nytt

Länka Starwood Preferred Guest med Marriott Rewards

staff

Medlem
Jag lankade nyss mitt SPG med Marriott Rewards och fick Gold status direkt. Inte daligt med tanke pa att det kravs 50 natter pa Marriott for att fa Gold!

Linking SPG and Marriott accounts - FlyerTalk Forums

FAQ

To link your accounts, log in to either account at:
Starwood Hotels & Resorts
Welcome members | Marriott Rewards, SPG & The Ritz-Carlton Rewards

Status Matches
MR Platinum <--> SPG Platinum
MR Gold <--> SPG Gold
MR Silver <--> SPG Preferred Plus
MR Member <--> SPG Preferred
 

henrik l

Medlem
Man har även bestämt hur konverteringskursen skall se ut, detta tror jag iofs läckte ut redan igår.

Beroende på vad man vill göra med hotellpoängen är detta lite intressant, speciellt om man vi konvertera poängen till flygmil. Säg att du sitter med
60 000 Marriott Rewardspoäng. För du över dessa till SPG, blir det 20 000 p. Dessa kan sedan göras om till flygmil där det kommer en bonus på 5000 p, dvs till de flesta program får du in 25 000 miles. Går du åt andra hållet, skickar 20 000 SPG poäng till Marriott, så blir det 60 000 p. Men för att få ut 25 000 miles hos t ex BA och måste man växla in 70 000 Marriott-poäng. Är det så att växlar in 70 000 p till M&M eller Krissflyer blir det enbart 17 500 miles.
 

David

Medlem
Då var man SPG Platinum. För väl försöka att hitta något hotel att utnyttja detta på, inte direkt van vid att kolla åt SPG-hållet men det får ju förändras omgående.

Bra deal för SPG Gold-medlemmar då Marriott Rewards Gold ger mer än SPG Gold.. t.ex. en av mina favoriter - lounge access.

Nu kommer Marriotthotellens lounger översvämmas av en massa SPG-guld... ;););)
 
Jag borde kanske skriva ihop en liten guide med alla matchningar som går att göra nu. Förutom mellan Marriott och SPG så går det också att matcha mellan Marriott och United, även där åt båda hållen. Och det verkar gå att matcha diverse flygstatusar till United under tiden man genomför sin challenge, men det räcker ju för att kunna matcha mot Marriott osv. Marriott matchar/challengar även mot andra hotellkedjor men bara ett steg uppåt så har man t ex Hilton Diamond så borde man kunna trixa till sig ett Platinum på både Marriott och SPG. Jag kan vara försökskanin åt mig själv och se hur det går! :)
 

staff

Medlem
Jag borde kanske skriva ihop en liten guide med alla matchningar som går att göra nu. Förutom mellan Marriott och SPG så går det också att matcha mellan Marriott och United, även där åt båda hållen. Och det verkar gå att matcha diverse flygstatusar till United under tiden man genomför sin challenge, men det räcker ju för att kunna matcha mot Marriott osv. Marriott matchar/challengar även mot andra hotellkedjor men bara ett steg uppåt så har man t ex Hilton Diamond så borde man kunna trixa till sig ett Platinum på både Marriott och SPG. Jag kan vara försökskanin åt mig själv och se hur det går! :)
Beskriv gärna hur man matchar till sig status på United!
 

staff

Medlem
Nu kommer Marriotthotellens lounger översvämmas av en massa SPG-guld... ;););)
Du har säkert rätt! För egen del måste jag fortsätta lägga mina stays hos Hyatt för att kunna behålla Diamond där.

Det kan dock hända att jag provar något Ritz Carlton-hotell. Gäller alla Gold-förmåner även på dessa? Hur är det med Ritz-Carlton Reserve? Sugen på att testa Phulay Bay i Krabi eller Mandapa i Ubud.
 

David

Medlem
Marriott Rewards Gold/Platinum ger inte garanterad lounge access hos RC, inte ens om man blir uppgraderad till Club room får man garanterat access till loungen ifall det inte blivit någon skillnad på sistone.

Har testat att länka SPG mot RC men får bara upp att jag redan är länkad mot Marriott, hade det ju varit schysst med match till Platinum på RC Rewards också inför nästa RC stay.
 
Toppen