Senaste nytt

OptionTown - lounge access på anslutning?

Kristofer

Medlem
Hej!

Jag har en biljett ARN-CPH-BKK-SIN med SAS. Bokade den som Economy Extra, men har nu fått bekräftat uppgradering till Business med Optiontown CPH-BKK.

Har tidigare läst att det inte är några problem att gå in i loungen med OT-uppgraderad biljett, men vad gäller på ARN i mitt fall?

Det finns ju bara två klasser i Skandinavien, men en "riktig" businessbiljett får väl även den anslutningen bokad i C (min är ju B)? Släpper dom in mig i loungen på ARN om jag visar mitt boardingpass för CPH-BKK i Z?
 

Roger J

Medlem
Du kan använda loungen även på Arlanda eftersom du har en biljett samma dag i Business Class. Spelar ingen roll att den flighten är först från Köpenhamn.
Bör inte vara något problem att bli insläppt nu när det är riktig SAS-personal i receptionen på Arlanda-loungen.
 

Kristofer

Medlem
De släppte inte in mig på ARN. Hade så kort tid där samt har själv dålig koll på reglerna, så jag bråkade utan gick till Menzies (Diners). På CPH gick det fint däremot. :)
 

Roger J

Medlem
Jag menar att det var emot reglerna att inte släppa in dig på Arlanda. Någon annan som har en kommentar?
 

JacobGBG

Medlem
Jag är med Roger på detta, ska man flyga Business samma dag med SAS/*A så är det bara för personalen att släppa in dig.

Från SAS site:
Resa internationellt i Business Class
Om du har en biljett med avresa samma dag med internationellt flyg i Business med SAS, en Star Alliance-partner eller annan SAS-partner har du tillgång till SAS Business Lounge samma dag som avresan.

Skriv till SAS att läsa på sina egna regler.
 

mikesteez

Ny medlem
Intressant, om man hårklyver lite nu, har jag då tillgång till loungen i T5 när jag åker inrikes först och sedan skall utrikes med Germanwings?

Har du ett EuroBonus Guldkort eller Star Guldkort och bokat en dagsaktuell resa med SAS eller en Star Alliance-partner har du tillgång till SAS Scandinavian Lounge och SAS Business Lounge samma dag som din avresa.
 

jth

Medlem
Jag är med Roger på detta, ska man flyga Business samma dag med SAS/*A så är det bara för personalen att släppa in dig.

Från SAS site:
Resa internationellt i Business Class
Om du har en biljett med avresa samma dag med internationellt flyg i Business med SAS, en Star Alliance-partner eller annan SAS-partner har du tillgång till SAS Business Lounge samma dag som avresan.

Skriv till SAS att läsa på sina egna regler.

Jag har en "känsla" av att man med ovanstående menar att man har en avresa från samma flygplats - men det står ju faktiskt inte det i reglerna. Frågan är om loungepersonalen eller kunden har tolkningsföreträde....
Själv har jag bara haft extra-biljett från stockholm med business-anslutning från Köpenhamn, och då kom jag in i loungen utan problem.
 
Toppen