011430121
Medlem
Om jag förstår det hela så är det inte många order som har kommit in de senaste åren på A380, senast var det ANA som tog över en beställning på 3 maskiner.
BA är ute och letar efter begagnade maskiner, några leasing avtal utgår under 2017/2018 och MA vill så fort som möjligt bli av med sina maskiner.
Det är ca 180 st A380 i trafik varav EK flyger 75 st av dem. 130 st är i order hos Airbus nu vet jag inte om alla är fasta order, av dessa är ungefär hälften från EK och m det är fasta order.
Vill minnas att EK har diskutioner med Airbus om ta fram en A380neo som enligt HANGAR.no inte verkar att komma att tillverkas. Boeing: Emirates har kapasitet til 150 nye 777 | HANGAR.NO Givitvis talar Boeing för sin sjuka mor.
Då till min fråga kommer vi att få se fler än ca 325-350 tillverkade A380?
BA är ute och letar efter begagnade maskiner, några leasing avtal utgår under 2017/2018 och MA vill så fort som möjligt bli av med sina maskiner.
Det är ca 180 st A380 i trafik varav EK flyger 75 st av dem. 130 st är i order hos Airbus nu vet jag inte om alla är fasta order, av dessa är ungefär hälften från EK och m det är fasta order.
Vill minnas att EK har diskutioner med Airbus om ta fram en A380neo som enligt HANGAR.no inte verkar att komma att tillverkas. Boeing: Emirates har kapasitet til 150 nye 777 | HANGAR.NO Givitvis talar Boeing för sin sjuka mor.
Då till min fråga kommer vi att få se fler än ca 325-350 tillverkade A380?