Senaste nytt

Upgrade på United (miles or cash)

M_C1

Medlem
Hej,

Har en biljett LHR-IAD-RIC // RIC-EWR-LHR på United, i Juni.

Longhaul segmenten är K-klass och domestic US är N-klass.

Min fråga är om det finns möjlighet att mot miles eller cash upgradera longhaul segmenten, antingen i förväg eller at check-in/gate?

Tack för hjälpen!
 

Dr. Miles

Expert
Inte så att jag inte vet hur man tar reda på 3-letter code, men jag tycker att användning av udda flygplatskoder försvårar andras förståelse för ditt inlägg, vilket leder till midre personer kan svara på din fråga.

Jag rekommenderar dig att skriva stad/flygplats som den är åtminstone i första inlägget och sedan skriva 3-letter code om du vill fortsätta med det. :)
 
Visste inte att man hade flyg mellan Washington Dulles och Richmond, VA(Virginia). Avståndet är ju bara 100 miles.

Antar att biljetterna köpta hos United och K class är uppgraderingsbar på sträckan Nordamerika-Europa mot 20000 MileagePlus miles + $550. Ganska saftigt pris med tanke på att 20K MPM är nog värd $200.
 

M_C1

Medlem
Inte så att jag inte vet hur man tar reda på 3-letter code, men jag tycker att användning av udda flygplatskoder försvårar andras förståelse för ditt inlägg, vilket leder till midre personer kan svara på din fråga.

Jag rekommenderar dig att skriva stad/flygplats som den är åtminstone i första inlägget och sedan skriva 3-letter code om du vill fortsätta med det. :)

Ledsen för otydligheten. Som du ovanstående påpekade gäller det alltså London (LHR)-Washington (IAD)-Richmond (RIC) // Richmond- New York (EWR) - London

Går det bara att använda United miles eller är Eurobonus poäng också giltiga?
 

Dr. Miles

Expert
Jag har bara erfarenhet av gamla United(pre-merger) men, man brukade få cash upgrade erbjudande när man checkar in online eller via derar check in kiosk.
 
Toppen