Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Palazzi

Medlem
AHO: "Bästa deal med tanke på tid/pengar/bekvämlighet är nog Stockholm-Zurich-Bangkok med SWISS W klass(ekonomi) på ena vägen och Z klass(Business) på andra vägen.
Det kostar ca 12.500 SEK inkl. skatter och ger 19.671 Aegean miles."

(925 + 5.632) x 100% + (925 +5.632) x 200% = 19.671 Aegean miles"

Om man inte gillar alkohol så finns ju , som vi tidigare diskuterat, Egypt Air.... MXP-CAI-NRT T/R 15.200 miles för 13.500kr. 150% intjäning till Aegean ger 22800, business båda vägarna... Men då blir det ju en liten trip till MXP innan....
 

Dr. Miles

Expert
Om man inte gillar alkohol så finns ju , som vi tidigare diskuterat, Egypt Air.... MXP-CAI-NRT T/R 15.200 miles för 13.500kr. 150% intjäning till Aegean ger 22800, business båda vägarna... Men då blir det ju en liten trip till MXP innan....

Jag har bara rest till Egypten en gång men min intryck av egyptier från då var att de kan göra varken bra té eller kaffe. :p
 

Palazzi

Medlem
Jag har bara rest till Egypten en gång men min intryck av egyptier från då var att de kan göra varken bra té eller kaffe. :p

Där håller jag med.... Bäst att hålla sig i Sri Lanka, respektive Etiopien om man ska dricka té och/eller kaffe ;)
 
ARN-DBV 09:05 - 12:05
DBV-ARN 12:55 - 15:40

1353 kr t/r 1 november
3000 poäng bas, 3450 poäng silver, 3750 poäng guld.

Inte den bästa, men någon kanske har lite tråkigt och vill resa en sväng en torsdag. Går även att stanna 3 nätter för 200 kr extra om man känner för det.
 
ARN-AGP 10:00 - 14:20
AGP-ARN 15:20 - 19:40

1688 kr t/r 9 september (går även att åka till samma pris/poäng 17 september)
4000 poäng bas, 4600 poäng silver, 5000 poäng guld.
 

Jacob

Medlem
Rätt kul att åka retur i samma plan, ni som gjort det tidigare, vad säger personalen ombord?
Jag har gjort det. Sitter man i economy class på ett hyfsat fullt flyg och utan att göra mycket väsen är det inte säkert att personalen känner igen en när man kommer ombord igen. Ofta roterar även personalen mellan positionerna ombord.
Blir man ändå igenkänd är det bara att svara som det är med glimten i ögat.
 

Dr. Miles

Expert
Rätt kul att åka retur i samma plan, ni som gjort det tidigare, vad säger personalen ombord?

Jag har gjort det även i First class(dock ej som Mileage Run) mellan Bangkok och Kuala Lumpur med Lufthansa. :cool:
Det var samma personal och jag fick en kram av en av flygvärdinnorna när jag kom tillbaka till F kabinen på nästa flyg. :)
 

erc

Medlem
Påminner om Estonian Air och den nya destinationen Tbilisi. Från OSL/ARN via TLL till TBS. Ger 4000 poäng i Economy. 6000 i Economy Extra och 8000 i Business. Kom över en Economy t/r-biljett i oktober för SEK1600.
 

agehall

Medlem
Om man inte gillar alkohol så finns ju , som vi tidigare diskuterat, Egypt Air.... MXP-CAI-NRT T/R 15.200 miles för 13.500kr. 150% intjäning till Aegean ger 22800, business båda vägarna... Men då blir det ju en liten trip till MXP innan....

Jag undviker gärna MS om jag kan. Har inte jättestort förtroende för dem av flera anledningar. I mina ögon är det en MYCKET bättre deal att flyga LX, även om det är aningen dyrare.
 

Kaellstroem

Medlem
Hade gärna åkt till Barcelona den 11 men brorsan tar studenten och sen lirar Sverige mot Ukraina och inget av det vill jag missa.
Åkte för övrigt ARN-MLA i mars och hade knappt en timme på flygplatsen innan jag åkte med samma plan hem igen. Det var inte så mycket folk på planet den dagen så besättningen kände igen mig. Noterade också att dom inte hunnit gå igenom planet så noga mellan flygningarna, hittade någons kvarglömda iPad i min stolsficka :eek:
Gav den till en flygvärdinna så jag hoppas den hittade tillbaka till sin ägare.
 
Toppen