Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Dr. Miles

Expert
Jag spinner vidare på "ge bort kort"-temat. Jag har varit diamond fram till 30 augusti när min kvalificeringsperiod tog slut men har tyvärr inte återkvalificerat mig. Är därför inne på mina tre grace månader innan jag blir guld igen.

Jag har nu fått ett nytt guldkort att ge bort och det står att jag kan göra detta fram till augusti 2017. Stämmer detta eller kommer det bli ett silverkort då min grace period är över?

Hade gärna givit kortet till sambon men hennes guldperiod går först ut i slutet av året. Frågan är alltså om jag kan vänta med att ge bort guld kortet tills efter att min grace period är över?
Jag rekommenderar dig att läsa de här trådarna. :)

http://www.businessclass.se/forum/threads/ge-bort-ebg-till-person-med-annan-intjäningsperiod.23724/
http://www.businessclass.se/forum/threads/ge-bort-guld-silver-som-ebd-ebg-vad-gäller.27837/
http://www.businessclass.se/forum/threads/hjälp-med-skänkning-av-eb-kort-omständigheter.33255/
 
Last edited:

Andain

Ny medlem

Tack för snabbt svar Dr. Miles! :) Jag har försökt leta runt på forumet men inte hittat någon liknande min situation. Kan inte heller se att länkarna du postade gav mig någon mer klarhet. :(

Situationen jag har är alltså att jag som skall ge bort ett EBG kort nu är inne på min grace period innan jag själv åter blir EBG. På sidan där jag kan ge bort kortet står det att jag kan göra det fram till 30 augusti 2017, dock kommer jag ju inte längre att vara EBD då. Min fråga är alltså om datumet stämmer eller om min möjlighet att ge bort ett EBG försvinner när jag själv blir EBG?
 

AtleFlyg

Medlem
Tack för snabbt svar Dr. Miles! :) Jag har försökt leta runt på forumet men inte hittat någon liknande min situation. Kan inte heller se att länkarna du postade gav mig någon mer klarhet. :(

Situationen jag har är alltså att jag som skall ge bort ett EBG kort nu är inne på min grace period innan jag själv åter blir EBG. På siten där jag kan ge bort kortet står det att jag kan göra det fram till 30 augusti 2017, dock kommer jag ju inte längre att vara EBD då. Min fråga är alltså om datumet stämmer eller om min möjlighet att ge bort ett EBG försvinner när jag själv blir EBG?

Möjligheten försvinner, du har bara din grace period på tre månader på dig
 

Dr. Miles

Expert
Tack för snabbt svar Dr. Miles! :) Jag har försökt leta runt på forumet men inte hittat någon liknande min situation. Kan inte heller se att länkarna du postade gav mig någon mer klarhet. :(

Situationen jag har är alltså att jag som skall ge bort ett EBG kort nu är inne på min grace period innan jag själv åter blir EBG. På sidan där jag kan ge bort kortet står det att jag kan göra det fram till 30 augusti 2017, dock kommer jag ju inte längre att vara EBD då. Min fråga är alltså om datumet stämmer eller om min möjlighet att ge bort ett EBG försvinner när jag själv blir EBG?
Hmm, kan det vara den här tråden i så fall?

Hjälp med skänkning av EB-kort + omständigheter | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Toppen