Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

guapeton

Medlem
Rätt kul att åka retur i samma plan, ni som gjort det tidigare, vad säger personalen ombord?

Jag gjorde MR 10 jan för att kvalificera till EBG. ARN-MMA-ARN och sen ARN-GOT-ARN.

Samma besättning t/r Malmö. Flygvärdinnan såg rätt förvånad ut när jag kom ombord igen och frågade om jag ville ha tretår... :)
 

palmen

Moderator
Edit: Men antal poäng man faktiskt får har också betydning. Skulle man t ex få 20 000 poäng för 10 000 kr så är ofta det mer attraktivt än att få 4000 poäng för 1300 kr, eftersom man faktiskt kan använda 20 000 poäng till något vettigt. Dessutom blir man EBS och kommer en bra bit på vägen mot EBG.

Personligen håller jag inte med, om man gör turen som ger 4000 poäng 5 gånger får man också 20000 poäng men man behöver bara betala 6500 kronor, låter som en mycket bättre deal enligt mig :)
Tid är i och för sig också en faktor, men i bästa fall kan man väl klämma in 2 MR samma dag utan större problem
 

Kricka

Medlem
Har provat några turer med samma besättning t/r Wien-Sarajevo och Wien-Pristina,
även om det då inte var MR:s så gav det bra med poäng till M&M,
 

lonewolf

Medlem
'Mileage Run" (EuroBonus)

Mileage Run är ett begrepp som jag tror fascinerar och intresserar oss alla här på forumet på ett eller annat sätt. Som nybliven SILVER medlem i EuroBonus startar jag därför nu en tråd där jag hoppas vi alla kan dela med av oss av olika erbjudanden på Mileage Runs som gynnar oss som är medlemmar i EuroBonus.

Mitt första bidrag blir Stockholm-Barcelona-Stockholm.

Rutt
Stockholm ARN - Barcelona BCN 15.40 - 19.05 SK1811
Barcelona BCN - Stockholm ARN 20.10 - 23.50 SK1812

Datum
Måndag 11 Juni 2012

Pris
1292 SEK

Poäng
4 000 [BAS]. 4 600 [SILVER] 5 000 [GULD]
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
Personligen håller jag inte med, om man gör turen som ger 4000 poäng 5 gånger får man också 20000 poäng men man behöver bara betala 6500 kronor, låter som en mycket bättre deal enligt mig :)
Tid är i och för sig också en faktor, men i bästa fall kan man väl klämma in 2 MR samma dag utan större problem

Jag vet inte på vilken sida jag står. Mest poäng får man troligen på flera korta turer.... Men om det inte skiljer mycket i pris tar jag hellre en längre linje än att plåga mig i ekonomiklass 4x T/R till BCN:p Får iofs nog med korta intra-europa i vanliga fall, så behövs ingen MR:)
 

Dr. Miles

Expert
Jag vet inte på vilken sida jag står. Mest poäng får man troligen på flera korta turer.... Men om det inte skiljer mycket i pris tar jag hellre en längre linje än att plåga mig i ekonomiklass 4x T/R till BCN:p Får iofs nog med korta intra-europa i vanliga fall, så behövs ingen MR:)

Personligen skulle jag göra en T/R i longhaul med service onboard istället av 4 x T/R i shorthaul med BoB concept. :)
http://www.businessclass.se/star-al...nus-intjaeningsfragor-traden-4.html#post33431

Bästa deal med tanke på tid/pengar/bekvämlighet är nog Stockholm-Zurich-Bangkok med SWISS W klass(ekonomi) på ena vägen och Z klass(Business) på andra vägen.
Det kostar ca 12.500 SEK inkl. skatter och ger 19.671 Aegean miles.

(925 + 5.632) x 100% + (925 +5.632) x 200% = 19.671 Aegean miles
 
Last edited:

Totopez

Medlem
Jo förstår det, spännande att dom förbättrat poäng per krona. 3 poäng, säger du. Då är det inte så svårt att hitta rätt bra deals om man är EBG och samtidigt betalar med sitt AMEX/Diners och får poäng den vägen också.

Syftet med en MR är väl oftast status, snarare än själva poängen? Och betalningen med Amex/Diners ger ju bara extrapoäng och inte baspoäng, som räknas mot din guld/silverstatus.
 
Toppen