Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Dr. Miles

Expert
Över jul och nyår kan det dyka upp kampanjer med SAS på långlinjerna och i Businessclass, jag utnyttjade en sådan kampanj i sommras och priser var 14.995 Arlanda-Hong Kong, returen för mig var från Tokyo till samma pris. Vill minnas att det var något liknande kampanj förra julen, men kan ha fel.
Priserna finns kvar.
Till USA gäller priserna även för nästa år.

http://www.businessclass.se/forum/t...n-t-r-sas-från-14-500-sek-inkl-skatter.30623/
 

Impendill

Medlem
Hur fungerar det om jag är guld nu och har kvalificeringsperioden : 2016-05-01 till 2017-04-30.

Om jag återkvalar till guld inom tiden kan jag då ge bort ett silverkort innan min nya period börjar trots att jag redan gett bort ett?

Och om jag skulle lyckas kvala till Diamond innan min nästa period, kan jag då ge bort ett guldkort innan och ett efter att min nya period börjar?
 

palmen

Moderator
Hur fungerar det om jag är guld nu och har kvalificeringsperioden : 2016-05-01 till 2017-04-30.

Om jag återkvalar till guld inom tiden kan jag då ge bort ett silverkort innan min nya period börjar trots att jag redan gett bort ett?

Och om jag skulle lyckas kvala till Diamond innan min nästa period, kan jag då ge bort ett guldkort innan och ett efter att min nya period börjar?
Du kan ge bort ett silver per period oavsett om du uppnår guld under perioden eller inte.
Blir du diamond ska du nog kunna ge ett guld denna period och ett nästa (enligt vad andra rapporterat) men du måste nog kontakta SAS för att lösa det då du redan kanske givit ett silver denna period.
 

PatrikSth

Medlem
Du kan ge bort ett silver per period oavsett om du uppnår guld under perioden eller inte.
Blir du diamond ska du nog kunna ge ett guld denna period och ett nästa (enligt vad andra rapporterat) men du måste nog kontakta SAS för att lösa det då du redan kanske givit ett silver denna period.

Jag gav bort först ett silver, sen blev jag diamant under samma kval period och gav bort ett guld. Månaden efter började min nya kval period och jag kunde ge bort ytterligare ett guldkort. Allt funkade automatiskt.
 

PatrikSth

Medlem
Över jul och nyår kan det dyka upp kampanjer med SAS på långlinjerna och i Businessclass, jag utnyttjade en sådan kampanj i sommras och priser var 14.995 Arlanda-Hong Kong, returen för mig var från Tokyo till samma pris. Vill minnas att det var något liknande kampanj förra julen, men kan ha fel.

Det stämmer, bokade i januari 2016 en ARN - LAX ToR i Business för 14 någonting, med resa i juli.
 

P-L

Medlem
Jag gav bort först ett silver, sen blev jag diamant under samma kval period och gav bort ett guld. Månaden efter började min nya kval period och jag kunde ge bort ytterligare ett guldkort. Allt funkade automatiskt.

Precis det jag undrat över! Är guld nu men blir diamant i februari (min period avslutas 31a mars). Då kan jag alltså ge bort ett silver nu, ett guld i februari och ett guld till i april :)
 

Andain

Ny medlem
Jag spinner vidare på "ge bort kort"-temat. Jag har varit diamond fram till 30 augusti när min kvalificeringsperiod tog slut men har tyvärr inte återkvalificerat mig. Är därför inne på mina tre grace månader innan jag blir guld igen.

Jag har nu fått ett nytt guldkort att ge bort och det står att jag kan göra detta fram till augusti 2017. Stämmer detta eller kommer det bli ett silverkort då min grace period är över?

Hade gärna givit kortet till sambon men hennes guldperiod går först ut i slutet av året. Frågan är alltså om jag kan vänta med att ge bort guld kortet tills efter att min grace period är över?
 
Toppen