Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Randy Marsh

Medlem
Mileage Run - SAS EuroBonus

Vet inte om den här tråden hör hemma här eller under flygbiljetter, men för de som saknar några poäng för att få eller behålla EB-status så såg jag att man kan resa:

Måndag 11 juni:
ARN - BCN SK1811, 15:40 - 19:05
BCN - ARN SK1812, 20:10 - 23:50

1292 SEK för 4000 baspoäng (utan EBG/EBS-bonus) är helt OK valuta för pengarna.
 

Randy Marsh

Medlem
Det verkar förresten som att det inte går att hitta ovanstående pris i ITA Matrix. Bokningsklassen är O, oavsett vad jag söker på så får jag bara "no flights found" med /f bc=O specificerat.

Någon som vet om bokningsklass O är en speciell bokningsklass som SAS vanligtvis inte använder? Går den att hitta i t ex Expertflyer?
 

vicce

Medlem
Vet inte om den här tråden hör hemma här eller under flygbiljetter, men för de som saknar några poäng för att få eller behålla EB-status så såg jag att man kan resa:

Måndag 11 juni:
ARN - BCN SK1811, 15:40 - 19:05
BCN - ARN SK1812, 20:10 - 23:50

1292 SEK för 4000 baspoäng (utan EBG/EBS-bonus) är helt OK valuta för pengarna.

Man kanske skulle boka. Synd att man inte hinner se så mycket av Barcelona dock.
 

Palazzi

Medlem
Kampanjpriserna med SAS i kombinationen med United, på linjen ARN-ORD-LAX, är ju rätt bra för att få in poäng...

5500kr T/R för drygt 12.000miles till Eurobonus. :)
 
Rätt kul att åka retur i samma plan, ni som gjort det tidigare, vad säger personalen ombord?

Tråkigt att man inte bor i Stockholm, Köpenhamn eller liknande då hade man kunnat göra några MR lite då och då.


Edit: hur många kronor / poäng ska det vara för att vara en "bra" MR?

Edit 2: Palazzi´s exempel ovan med 5500 kr för 12,000 poäng = 2,18 poäng per 1 kr

Hittade jag något liknande fast till Rom.

Dit - 22 aug / Hem 23 aug
STO-FCO 06:10 - FCO-STO 14:50
1758 kr / 4000 poäng = 2,27 poäng / krona (4600 poäng EBS / 5000 poäng EBG)

Om vi bortser från att man stannar 1 dag för att kvalificera som en riktig MR, är poängen per krona bra?
 
Last edited:

Randy Marsh

Medlem
Rätt kul att åka retur i samma plan, ni som gjort det tidigare, vad säger personalen ombord?

Tråkigt att man inte bor i Stockholm, Köpenhamn eller liknande då hade man kunnat göra några MR lite då och då.


Edit: hur många kronor / poäng ska det vara för att vara en "bra" MR?
Hehe, eftersom SAS haft så dålig intjäning i economy de senaste åren tror jag inte personalen är så vana med folk som gör mileage runs, så de blir säkert ganksa förvånade :)

Svårt att säga vad som definerar en bra MR, men jag tycker iaf att 3 poäng eller mer per krona är väldigt bra.

Edit: Men antal poäng man faktiskt får har också betydning. Skulle man t ex få 20 000 poäng för 10 000 kr så är ofta det mer attraktivt än att få 4000 poäng för 1300 kr, eftersom man faktiskt kan använda 20 000 poäng till något vettigt. Dessutom blir man EBS och kommer en bra bit på vägen mot EBG.
 
Last edited:
Hehe, eftersom SAS haft så dålig intjäning i economy de senaste åren tror jag inte personalen är så vana med folk som gör mileage runs, så de blir säkert ganksa förvånade :)

Svårt att säga vad som definerar en bra MR, men jag tycker iaf att 3 poäng eller mer per krona är bra.

Jo förstår det, spännande att dom förbättrat poäng per krona. 3 poäng, säger du. Då är det inte så svårt att hitta rätt bra deals om man är EBG och samtidigt betalar med sitt AMEX/Diners och får poäng den vägen också.
 
Toppen