Senaste nytt

Ombokning av SAS Plus biljett på flygplatsen?

FF#1

Medlem
Om man har en SAS plus biljett och vill boka om till ett senare plan, kan de fixa det i SL Loungen eller service centret eller måste man ringa in och fixa det?
 

Traveller

Medlem
Beror på vart du är. I många fall (ex Amsterdam) måste du ringa till kundtjänst. Är du i London så skickar dom dig till det lilla kontoret som SAS har avtal med. Har dom egna lounger kan dom hjälpa dig (ARN - CPH - OSL). Alltså är det lite olika beroende på vart du är men kundtjänstnumret fungerar ju. Är du EBG kan du ringa dygnet runt.
 

Randy Marsh

Medlem
Jag bokade om en Plus-biljett TRD-BGO två gånger på en halvimme så sent som förra veckan. När jag och min kollega kom till TRD var det ganska lång kö i säkerhetskontrollen, så vi bokade om våra biljetter från 19:55 till 16:25 vid incheckningsdisken (det gick inte på automaten) istället för att chansa på att hinna med 15:30-flyget. Men kön rörde sig snabbare än förväntat och 15:30-flyget blev något försenat, så vi frågade vid gaten om det gick att komma med det flyget. Hon tog våra boardingkort och när de flesta andra gått ombord fick vi klartecken att boarda vi också.

Som Traveller säger beror det säkert lite på vilken flygplats du flyger från. Jag brukar alltid boka om via hemsidan, har jag inte tillgång till internet så ringer jag. Minst risk för strul om man bokar om så tidigt som möjligt.
 

tomle

Medlem
Beror tyvärr även på vilken bokningsklass du är bokad i. Har man en billigare biljett i A eller S så är det inte säkert att man får boka om gratis om de klasserna inte är tillgängliga.
 

Gus

Medlem
Angående att ändra i sin SAS Plus biljett. Om jag bokar en bonusbiljett nu med 70-årsfirandet med routing ARN-CPH-MUC//MUC-CPH-ARN, kan jag i MUC (eller någon vecka före avresa) plocka bort sista flighten så jag endast åker MUC-CPH?
 

Carl

Medlem
Sedan beror det också på vem som ställt ut biljetten. Har du köpt biljetten genom en Resebyrå så är det dom som skall boka om dig, iaf om du måste byta bokningsklass
Alltid bättre att boka hos SAS direkt!
 

fcx

Medlem
Angående att ändra i sin SAS Plus biljett. Om jag bokar en bonusbiljett nu med 70-årsfirandet med routing ARN-CPH-MUC//MUC-CPH-ARN, kan jag i MUC (eller någon vecka före avresa) plocka bort sista flighten så jag endast åker MUC-CPH?

Om du bokar om så får du betala poäng enligt tabellen vid tiden för ombokning.

Däremot är det ju inget som hindrar att du "råkar missa" sista flyget...
 

Dr. Miles

Expert
Angående att ändra i sin SAS Plus biljett. Om jag bokar en bonusbiljett nu med 70-årsfirandet med routing ARN-CPH-MUC//MUC-CPH-ARN, kan jag i MUC (eller någon vecka före avresa) plocka bort sista flighten så jag endast åker MUC-CPH?
Det är helt off topic i och med du reser med bonusresabiljetten.

Om du ändrar (t ex ta bort en del av flighterna) bonusresabokningen före avresa, räknas det som ombokning och i så fall behöver du att betala enligt ordinarie poängtabell. ( = Läs: det blir dyrare)
 

Gus

Medlem
Det är helt off topic i och med du reser med bonusresabiljetten.

Om du ändrar (t ex ta bort en del av flighterna) bonusresabokningen före avresa, räknas det som ombokning och i så fall behöver du att betala enligt ordinarie poängtabell. ( = Läs: det blir dyrare)
Okej, då vet jag.

Men hur kan det vara off topic? Tråden gäller väl ombokning av en sas plus-biljett och det är det jag frågar om!?
 

Dr. Miles

Expert
Okej, då vet jag.

Men hur kan det vara off topic? Tråden gäller väl ombokning av en sas plus-biljett och det är det jag frågar om!?
Bonusresa biljett och SAS Plus (betald) biljett är två olika saker. De har helt olika regler.

Den här tråden diskuterar man om SAS Plus biljett (inte SAS Plus som kabin).
 
Toppen