Problem: Avvärjt försök till room invasion. Märkligt hanterat av personal.
Verkligen, vem eller vad invaderade? Space invasion?Öh, va?? Det här känns som det är värt att berättas.
Riktigt bra tråd! Jag skulle dock tycka att det vore bra om följandes lades till i mallen:
"lojalitetsstatus:"
Troligtvis så påverkas kompensationen av ens statusen inom hotellkedjan till en ganska hög grad.
Öh, va?? Det här känns som det är värt att berättas.
Verkligen, vem eller vad invaderade? Space invasion?
Hotellet ska stå för alla kostnader. Vill de inte göra det så finns det förmodar jag någon dansk motsvarighet till ARN (reklamationsnämnden, inte flygplatsen)Min Mamma bokade hotel i Fredrikshamn tidigare i höst nära Stena line terminalen för att hon skulle via en dag innan hon skulle åka vidare dagen efter. Hon hade hyrt en bil dagen efter så hon valde hotellet för att hon kom fram ganska sent. Hon kontaktade även hotellet i förväg och berättade att hon skulle komma fram ganska sent men sen när hon kom dit på kvällen så hade de inget rum till henne. De sa att de var fullbokade och att hon skulle bo på ett annat hotel en bra bit därifrån. Hotellet var dock inte villigt att betala för transport för henne till det hotellet så hon fick betala 400 kr själv för taxin dit och sen fick hon ju även betala för taxi tillbaka då hon skulle hämta upp hyrbilen bredvid hotellet. Om nu hotellet inte står för denna taxikostand är det något som man t.ex. kan få ersättning på sin försäkring eller? Det faktum att hon betalt för ett rum som kostade mer än rum på detta andra hotell hon vart hänvisad till borde väl hotellet även återbetala eller vad har ni andra för erfarenhet av detta?