Senaste nytt

Skrapa ihop 28 538 AA miles på 2 resor till USA

Hej på er,

Som AAdvantage Platinum till 02/2013 så vill jag ju kunna återkvalificera mig för detta nu under 2012. Är inte helt 100 på reglerna som gäller men klarar jag 50 000 miles/points under 2012 så borde jag väl klarat målet?

Som det ser ut nu kommer jag endast ha två längre resor till i år, en i Juli till Orlando och en i Oktober till Orlando eller Minneapolis.

Jag behöver då maxa intjäningen av miles eller poäng så jag kommer upp i mina 50 000. Jag har i dagsläget 28 538 miles kvar till detta och skall boka resa till Orlando nästa vecka.
När jag sökt lite på ITA Matrix så hittar jag biljetter på mellan 11-12800 miles som längst. Finns det något längre som håller sig inom 1 dag (eller med övernattning på LHR t ex).

Utgångspunkten är Economy men finns det Premium eller business på dit eller hemresa till ett förnuftig pris så funkar det. Biljettbudget är 14-15 000:-
 

Dr. Miles

Expert
T ex British Airways(BA) Deep discount economy(G, Q, S, N, O) ger 100% AA miles men bara 0,5 Elite Qualifying Points per mile.
Vilket innebär att Göteborg-London-Orlando(5.002 miles) i BA O klass ger bara 2,501 EQP per enkelresa.
 
T ex British Airways(BA) Deep discount economy(G, Q, S, N, O) ger 100% AA miles men bara 0,5 Elite Qualifying Points per mile.
Vilket innebär att Göteborg-London-Orlando(5.002 miles) i BA O klass ger bara 2,501 EQP per enkelresa.

Japp, det är jag helt med på men det går ju att återkvalificera sig på 50000 status miles också.
Önskar bara något längre än totalt 12000 så att nästa resa i höst ger en återkvalificering utan att behöva resa jorden runt för att ta sig till USA.
 

Gnopps

Medlem
Kan du inte köpa en biljett till västkusten eller Hawaii och göra en stopover i Florida?
 

Gnopps

Medlem
Hur är det med stopovers i USA?
Skulle jag kunna boka t ex GOT-MCO stopover - SNA/LAX stopover - GOT?
Ja, det är fullt möjligt. Använd ITAs multi-city sökning (Matrix - ITA Software). Dock tillåter inte Americans billigaste priser att man gör stopover på vägen så det krävs en enkelbiljett från östkusten till västkusten.

Jag skulle sökt så här, för att vara säkrare på att få bra priser:

Flyg 1
GOT-MCO,DAB,MLB,TPA,GNV
AA,BA+

Flyg 2
MCO,DAB,MLB,TPA,GNV-LAX,LGB,BUR,SNA,ONT,SBA,CLD
AA+

Flyg 3
LAX,LGB,BUR,SNA,ONT,SBA,CLD-GOT
AA,BA+
 
Haha, ibland skall man inte jobba samtidigt som man skriver här...
Jag har full koll på vad det betyder. Tack igen Gnopps :)
 
Toppen